۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۲۶۱۶۸۴
حجت الاسلام جلالی:

دوستی های قبل از ازدواج سبب گسترش بی اعتمادی در زندگی می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی با اشاره به این که دوستی های قبل از ازدواج سبب گسترش بی اعتمادی در زندگی می شود، گفت: اگر از ابتدا زن و شوهر بدون ارتباط قبل از ازدواج به هم برسند این زندگی گوارا و شیرین است.
حجت الاسلام حسين جلالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام حسین جلالی، رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی امروز در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی که با موضوع ازدواج در دانشگاه علامه محدث نوری برگزار شد، افزود: ازدواج تحمیلی جواب نداده و ازدواج باید عاقلانه و زندگی عاشقانه باشد.

 

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: نگاه عرف جامعه به این است که اگر شرایط اقتصادی مهیا شود به ازدواج روی آورند که این امر نیازمند فرهنگ سازی است و باید از خودمان شروع کنیم که رسانه ها، حوزویان و دانشگاهیان می توانند اثرگذار باشند.

 

وی با بیان این که ارتباطات خارج از تعهد مشکلاتی را ایجاد کرده است، بیان داشت: نگاه اسلام به ازدواج نگاهی قدسی و دینی است که باید در راستای ترویج آن تلاش شود.

 

حجت الاسلام جلالی با اشاره به این که دوستی های خیابانی قبل از ازدواج نباید وجود داشته باشد، افزود: ممکن است علاقه هایی در مکان هایی چون دانشگاه ایجاد شود که باید از فرد برای حضور در خانواده دعوت شده که با ارتباطات تعهدآور در مسیر ازدواج گام بردارند.

 

رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: برای به دست آوردن رضایت پدر و مادر در خصوص ازدواج می توان از ظرفیت های بزرگان و معتمدان اثرگذار استفاده شود که می تواند ثمربخش باشد.

 

وی با بیان این که هر چه افراد جوان تر باشند زندگی آن ها شیرین تر می شود، گفت: بهترین سن ازدواج برای دختران تا 23 سال و برای پسران تا 25 سال است.

 

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: افراط و تفریط در هیچ جایی خوب نیست که باید براساس منطقه و برنامه گام برداریم که دوران نامزدی نباید از شش ماه بیشتر شود.

 

حجت الاسلام جلالی با بیان این که تنوع طلبی لازمه زندگی است که زن و شوهر باید به این امر توجه کنند، ادامه داد: انسان فراز و نشیب دارد که اگر زن و مرد مدیریت کنند می توانند همدیگر را به کمال برسانند.


رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی با اشاره به این که دوستی های قبل از ازدواج سبب گسترش بی اعتمادی در زندگی می شود، گفت: اگر از ابتدا زن و شوهر بدون ارتباط قبل از ازدواج به هم برسند این زندگی گوارا و شیرین است.

 

وی با تاکید بر این که انسان باید قبل از ازدواج چشمان خود را به خوبی باز کند، بیان داشت: این امر سبب می شود تا بتوانیم زندگی خود را همراه با عقلانیت آغاز کنیم که ثمرات بسیاری دارد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات