۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۲۶۱۶۹۶
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

ترویج فرهنگ زکات موجب کاهش فقر در جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که ترویج فرهنگ زکات سبب مقابله با فقر در جامعه اسلامی می شود، گفت: همواره دادن زکات مورد تاکید تعالیم ارزشمند دینی، قرآن کریم و روایات ما بوده که تاکید بسیاری در این راستا صورت گرفته است که باید به آن توجه ویژه و ارزنده ای داشته باشیم.
حجت الاسلام محمد باقر محمدي لائيني امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمدباقر محمدی لایینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه ستاد احیاتی زکات این شهرستان با بر شمردن اهمیت پرداخت زکات به آیات و روایات اشاره کرد و افزود: شرط قبول نماز پرداخت زکات است.

 

وی اظهار داشت: پرداخت زکات در زمینه فردی سبب خودسازی، تزکیه نفس و قربت الی الله برای فرد شده و در زمینه اجتماعی نیز آثاری چون رفع مشکلات نیازمندان، توسعه اقتصادی جامعه اسلامی، اشتغال زایی و غیره دارد.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت باید اثرات معنوی و مادی پرداخت زکات را برای جامعه به خوبی تبیین کنند، افزود: پرداخت زکات باعث کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه می شود.

 

امام جمعه نکا افزود: قرآن کریم یکی از مهم ترین و اولویت دارترین مسائل پس از تشکیل حکومت اسلامی و حاکمیت دینی را اقامه نماز و احیای زکات دانسته و بر آن تاکید کرده است.

 

وی با اشاره به این که در صدر اسلام نیز زکات وجود داشته است، بیان داشت: در آن دوران دادن زکات نشانه قبول داشتن و به رسمیت شناختن حکومت اسلامی و ترک آن به عنوان نشانه مخالفت با نظام تلقی می شده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ترویج فرهنگ زکات وظیفه ای همگانی است، افزود: همه افراد جامعه اسلامی که دارای شرایط پرداخت زکات هستند باید بدانند که در این امر دارای تکلیف بوده و باید زکات بپردازند.

 

حجت الاسلام لائینی با تاکید بر این که ترویج فرهنگ زکات سبب مقابله با فقر در جامعه اسلامی می شود، گفت: همواره دادن زکات مورد تاکید تعالیم ارزشمند دینی، قرآن کریم و روایات ما بوده که تاکید بسیاری در این راستا صورت گرفته است که باید به آن توجه ویژه و ارزنده ای داشته باشیم.

 

مدیر کمیته امداد شهرستان نکا نیز در این جلسه با تقدیر از حسن اعتماد کشاورزان نسبت به این نهاد مقدس یادآور شد: با توجه به برگزاری جلسات متعدد با اهالی روستاها و فرهنگ‌سازی‌های انجام یافته برای این فریضه‌ الهی انتظار می‌رود جمع‌آوری زکات نسبت به سال‌های گذشته رشد قابل توجهی داشته باشد‌.

 

سید رضا ساداتی اذعان داشت: با پرداخت زکات از سوی اهالی، کمک‌های دولتی نیز صرف اجرای پروژه‌های عمرانی در روستاها همچون سال های گذشته می‌شود تا تشویقی باشد که در سال‌‌های آینده بتوانیم زکات بیشتری را جمع‌آوری کرده و به فقرا و نیازمندان تحویل دهیم.

 

این مسؤول یادآور شد: آسیب های اقتصادی با پرداخت زکات برطرف می شود و امیدواریم کشاورزان به این امر و فریضه مهم اهتمام ویژه داشته باشند.

 

ساداتی گفت: برنامه‌ریزی مناسب برای ترویج فرهنگ زکات در جامعه از مسائل مهمی است که در همین رابطه با برنامه ریزی و فرهنگ‌سازی انجام شده در سال گذشته 19 میلیارد ریال زکات جمع‌آوری و در بخش اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه و رفع نیاز محرومان و فقرزدایی هزینه شد./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات