۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۲۶۱۷۱۵
حجت الاسلام جلالی:

انقلاب اسلامی موجب شکست هیمنه آمریکا در جهان شد

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی با بیان این که تحریم ها تأثیری بر اقتصاد ما ندارد، گفت: مشکلات اقتصادی کشور ناشی از نبود زیرساخت ها و بی تدبیری مسؤولان است که وضعیت خراب شده است.
حجت الاسلام حسين جلالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام حسین جلالی، رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی، شب گذشته در جمع طلاب حوزه علمیه حضرت ابالحسن امیرالمومنین(ع) شهرستان آمل با بیان این که انسان وقتی غفلت می کند ایمان او از بین می رود، گفت: دنیاگرایی، ریاست طلبی و زرق و برق دنیوی غفلت زا است که بسیاری از گناهان به سبب غفلت روی می دهد.

 

وی با اشاره به این که عده ای از افراد هستند که در نقاط شک و تردید حضور دارند، بیان داشت: شک خوب است، اما اگر پلی برای رسیدن به حقیقت باشد که امام علی(ع) می فرماید شک و تردید سبب پیدایش فتنه ها می شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: بعضی از شبهات میان دانشجویان و روشنفکران وجود دارد که از زمان حضرت آدم بر پیکره دین و اسلام وارد نشده است که باید به آن پاسخ داده شود.

 

رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی، خاطرنشان کرد: شبهات بسیاری برای جوانان مطرح می کنند که نباید منتظر کسی باشیم بلکه طلاب و روحانیان باید به نحوی ارزشمند در این عرصه گام بردارند.

 

حجت الاسلام جلالی با بیان این که طلاب باید در میان جوانان حضور پیدا کرده و نیازشناسی کنند، گفت: کتاب های شهید مطهری بسیار والا و گرانقدر است که متناسب با نیازهای روز جامعه آن ها را نوشته است.

 

وی با اشاره به این که طلاب باید شک زدایی و حیرت زدایی کرده و شبهات را پاسخ دهند، بیان داشت: طلاب باید از نظر علمی قوی شده و تهذیب و اخلاق را سرلوحه امور خود قرار دهند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که بصیرت امری مهم و اساسی است که طلاب باید خود را به آن مجهز کنند، افزود: طلاب به علم، تقوا و بصیرت در کنار هم نیاز دارند که باید شرایط داخلی و خارجی را درک کرده و با شناخت وضعیت بتوانیم مسائل هسته ای را دنبال کنیم.

 

رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی ادامه داد: وادادگی، ترس و خودباختگی در دوران های قدیم ایران وجود داشت که قراردادهای استعماری را امضاء کردند و امروز هم باید مراقب باشیم.


حجت الاسلام جلالی با بیان این که رهبری معظم انقلاب می فرمایند مذاکرات زیر شبح تهدید را نمی پذیریم و مسؤولان آمریکا هم تهدید می کنند، اما مسؤولان ما به دنبال مذاکره هستند، گفت: بصیرت به معنای این است که از اصول و ملاک هایی که رهبری فرمودند جزییات را تشخیص دهیم.

 

وی ادامه داد: می خواهند همه هزینه ها را به گردن رهبری بیاندازیم و امروز دارد شرایطی می شود که اگر روشن گری نکنیم می خواهند همانند دوران امام خمینی(ره) جام زهر را به رهبری بنوشانند و خطوط قرمز ما شکسته شده است.

 

رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی تصریح کرد: روحانیت باید فریاد خود را بزند که این توافق نامه چیزی جز خیانت در برندارد و استقلال و عزت ما دارد زیر آمریکا له می شود که همه چیز منوط به اجازه آمریکا است.

 

حجت الاسلام جلالی با بیان این که تحریم ها تأثیری بر اقتصاد ما ندارد، گفت: مشکلات اقتصادی کشور ناشی از نبود زیرساخت ها و بی تدبیری مسؤولان است که وضعیت خراب شده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که باید به اقتصاد مقاومتی توجه ویژه ای داشته باشیم، افزود: تلاش ما باید در این راستا باشد تا دست خود را به بیگانگان دراز نکنیم که چیزی به دستمان نخواهد رسید و باید بدانیم انقلاب اسلامی هیمنه آمریکا را شکسته است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات