۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۲۶۱۷۲۶
امام جمعه بابل:

مقاومت مردم یمن موجب اضمحلال آل سعود شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل به حوادث یمن اشاره و گفت: رژیم دیکتاتوری و ظالم سعودی گمان می کرد با حمله به یمن و کشتار زنان و کودکان آنها را وادار به تسلیم می کند اما حقیقت مقاومت مردم یمن و اضمحلال آل سعود را نشان داد.
امام جمعه بابل

حجت الاسلام مجتبی روحانی امام جمعه بابل در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری رسا در بابل با هشدار به آل سعود برای دست زدن به اعدام آیت الله النمر گفت: شیخ باقرالنمر به عنوان نماد مقاومت و شخصیت با ارزش جزیره العرب است که فریاد شجاعانه خود را نسبت به جنایات مختلف سعودیان ابراز داشت تا ندای مردم مظلوم شیعه ی آن کشور را به جهانیان برساند.

 

وی ادامه داد: رژیم سعودی بعد از دستگیری و شکنجه های فراوان آیت الله نمر تصمیم به اعدام این شخصیت برجسته گرفتند و حکم اعدام او را صادر کردند، اما جرأت اعمال این حکم را نداشتند.

 

مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء بابل با بیان این که امروز عربستان مواجه با حکامی طغیانگر شده است، اذعان کرد: شاه جدید سعودی بعد از به حکومت رسیدن طغیانگری را به حد نهایی رساند و بعد از کشتار مردم یمن، وعده اعدام و به شهادت رساندن شیخ النمر را می دهد.

 

وی هر شهید را در راه مبارزه و آزادی خواهی را سرمنشأ حرکت و جوشش جدی بیان و تصریح کرد: گرچه این شهادت برای شیخ النمر افتخاری عظیم است و او نخستین شهید و آخرین شهید این عرصه نخواهد بود اما افراد بسیاری با این حرکت درس و جرأت شهادت را از این عالم شجاع و مجاهد می گیرند.

 

حجت الاسلام روحانی خطاب به حاکمان سعودی گفت: اگر شما دست به شهادت رساندن شیخ النمر بزنید گمان نکنید که قلوب مؤمنان را خواهید لرزانید و مردم مأیوس می شوند بلکه انقلاب و مبارزه شیعیان و آزادی خواهان عربستان وارد مرحله جدیدی خواهد شد.

 

وی به حوادث یمن اشاره و خاطرنشان کرد: رژیم دیکتاتوری و ظالم سعودی گمان می کرد با حمله به یمن و کشتار زنان و کودکان آنها را وادار به تسلیم می کند اما حقیقت مقاومت مردم یمن و اضمحلال آل سعود را نشان داد.

 

امام جمعه بابل با انتقاد از سکوت و عدم اقدام جدی مجامع مدعی حقوق بشر در قبال حوادث داخلی عربستان و نیز تجاوز به یمن اظهار داشت: متأسفانه وقتی خبر حکم اعدام شیخ النمر اعلام شد از هیچ یک از سازمان های مدعی حقوق بشر صدایی بر نخواست.

 

وی افزود: جنایات سعودی که هر روز علیرغم اعلام آتش بس همچنان با ریختن بمب و موشک بر سرکودکان و زنان و مردم بی دفاع یمن ادامه دارد آنچنان مورد تعقیب جهانی قرار نگرفت و این جای تاسف دارد.

 

حجت الاسلام روحانی به ممانعت آل سعود برای ارسال کمک های مردمی و حضور سازمان های امدادی برای یاری رساندن به مردم یمن خاطرنشان کرد: امروز یمن وضعی شبیه به غزه و محاصره ی همه جانبه اقتصادی را پیدا کرده است و به همین دلیل هر اقدام جدی علیه رژیم سعودی باید صورت بگیرد./1313/ت302/ب1

ارسال نظرات