۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۲۶۱۷۷۷
جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان:

حضور روحانیت در کنار بزرگان طوایف سبب افزایش همدلی میان اقوام شده است

خبرگزاری رسا ـ جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان، روحانیت شیعه و سنی را همراه و یار بزرگان طوایف خواند و گفت: روحانیت گرامی که همواره در کنار بزرگان طوایف بوده و خواهد بود، در اجرای احکام اسلامی به آنان یاری می‌رساند به همین دلیل است که بزرگان امروز ما از مؤمنان هستند.
سرهنگ محسن اکبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، محسن اکبری، جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان، امروز در همایش «رجبیون عشایر» که به مناسبت 29 اردیبهشت‌ماه، سالروز بسیج عشایری در سالن جهاد کشارزی زاهدان برگزار شد؛ گفت: در گذشته تعداد اقوام در کشور کم بود اما با ازدیاد جمعیت و وسعت طوایف، هر طایفه به چند طایفه دیگر تقسیم شد.

 

وی افزود: تنوع و گستردگی اقوام و مذاهب در ایران اسلامی یک فرصت محسوب می‌شود و دشمنان برای تخریب جامعه اسلامی دست روی همین نقطه قوت گذاشته‌اند آنها سعی در خدشه‌دار کردن وحدت میان طوایف و مذاهب و اقوام ایران دارند.

 

اکبری تفاوت ایران اسلامی را با کشورهای همسایه در وحدت اقوام ایرانی دانست و افزود: در ایران برخلاف برخی کشورهای همسایه همه اقوام با آرامش و رعایت حقوق یکدیگر در کنار هم زندگی می‌کنند پاکستان که در چند مرحله تجزیه شد، مردم فرصت استثنایی آرامش و امنیت را ندارند و در تمام مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دست به دامان ارتش این کشور هستند.

 

وی ادامه داد: در جمهوری اسلامی هنگامی که مرز تهدید شود همه اقوام از هر مذهب در مرز حضور می‌یابند تاریخ و شهدایی که تقدیم کرده‌ایم گواه این مطلب است از کدام قوم شهیدی تقدیم انقلاب نکرده‌ایم؟! کدام قوم در نبرد با اجنبی حضور نداشته است؟! هرجا که خطر در کمین اسلام و ایران بوده، تمام اقوام به میدان آمدند و بهترین‌های خود را فدا کردند.

 

جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: امروز دشمنان در حرکت نرم خود به سمتی می‌روند که فرصت همدلی و وحدت اقوام را به تهدید تبدیل کنند اما بزرگان، معتمدان و ریش‌سفیدان که مورد اعتماد مردم هستند، درقبال ایران اسلامی مسؤول هستند.

 

وی روحانیت شیعه و سنی را همراه و یار بزرگان طوایف خواند و اظهار داشت: برنامه‌ریزی درست، مراوده صحیح با حکومت و طوایف دیگر و مدیریت امور طایفه به نحو شایسته از هنرهای بزرگان طوایف است روحانیت گرامی نیز که همواره در کنار بزرگان طوایف بوده و خواهد بود، در اجرای احکام اسلامی به بزرگان طوایف یاری می‌رساند به همین دلیل است که بزرگان امروز ما از مؤمنان هستند انسان‌هایی که قلبشان برای طایفه خود می‌تپد آنها یک رابطه قوی و بر اساس اصول اسلام را برای طوایف خود برنامه‌ریزی کرده‌اند.

 

اکبری تصریح کرد: همواره نقش عشایر در تاریخ انقلاب به عنوان زیربنایی‌ترین جمعیت کشور مورد اهمیت بوده است، همین عشایر بودند که  گیلانغرب را تجاوز رژیم بعثی حفظ کردند، عشایر سیستان و بلوچستان نیز در برابر انگلیسی‌ها و پرتغالی‌ها مقاومت کردند./831/پ202/ح

ارسال نظرات