۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۲۶۱۷۸۸
امام جمعه سنقر:

آل سعود با اقدامات نسنجیده به دنبال کسب عزت دروغین است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سنقر با اشاره به متن وصیتنامه پادشاه سابق عربستان، گفت: آل سعود عزت ملت خویش را در ذلت یمن می داند و با این اقدامات ددمنشانه به دنبال کسب عزت دروغین است.
حجت الاسلام شمس الله برقراري، امام جمعه سنقر و کليايي

حجت الاسلام شمس الله برقراری، امام جمعه سنقر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه  اظهار داشت: آل سعود با اقدامات ظالمانه اخیرش، چهره خود را بیش از پیش در مجامع بین المللی تخریب کرد.


وی در سخنان خود به متن وصیتنامه عبدالعزیز، پادشاه سابق عربستان اشاره کرد و افزود: آل سعود با به خاک و خون کشاندن مردم مظلوم یمن به دنبال کسب عزت برای خود هستند، زیرا عبدالعزیز در وصیتنامه خود، عزت عربستان را گرو ذلت یمن خوانده و با این وصیت پایه آشوب و بلوای کنونی میان عربستان و یمن را گذاشت.


امام جمعه سنقر ابراز داشت: عبدالعزیز اگر تربیت شده مکتب اسلام ناب بود، هیچگاه چنین وصیتی نمی کرد زیرا خداوند متعال در قرآن به این امر اشاره دارد که عزت را باید ازجانب خدا بدست آورد و امکان ندارد کسی با ظلم و ستم و بیداد به عزت برسد.


حجت الاسلام برقراری در ادامه با اشاره به هدف عربستان از جنگ با یمن اظهار داشت: آن ها قصد دارند منصور هادی، رییس جمهور مستعفی یمن را دوباره بر سرکار آورده و از وی حمایت کنند اما با ادامه این جنایات آل سعود، حتی اگر به فرض محال منصور هادی به قدرت برسد، باید بر ویرانه ای به نام یمن حکومت کند که با خاک یکسان شده و چیزی از آن باقی نمانده است.


وی افزود: عربستان با این فاجعه ای که به وجود آورده به هدفش نمی رسد و تنها نفرت عمیق و ریشه دار مردم یمن و جهانیان را نسبت به آل سعود و دست نشانده های آن ایجاد می کند.


امام جمعه سنقر با اشاره به لزوم اقدامات گسترده از سوی مسلمانان منطقه، خاطرنشان کرد: در قبال این ظلم و ستم، همه مسلمانان منطقه، وظیفه دارند که از مظلومان یمن دفاع کرده و فریاد دادخواهی مردم یمن را به گوش جهانیان برسانند و اگر بخواهند مسلمانی خود را اثبات کنند باید به ندای کمک خواهی یمنی ها پاسخ مثبت دهند و در غیر این صورت از حکم مسلمانی خارج می شوند.


وی درادامه با اشاره به اعزام کشتی نجات ایرانی به یمن، اظهار داشت: این کشتی هماهنگ شده صلیب سرخ جهانی و مجامع بین المللی است و برای رساندن کمک های بشر دوستانه مردم ایران، عازم یمن شده و بر اساس قوانین بین الملل باید این کمک های دارویی و غذایی بدون کوچکترین مزاحمت و مشکلی به دست مردم مظلوم یمن برسد و از آن بهره مند شوند.


حجت الاسلام برقراری در پایان اقدامات عربستان را نسنجیده خواند و افزود: آل سعود در انظار عمومی مانع فرود آمدن هواپیمای جمهوری اسلامی ایران در فرودگاه یمن شد، اگر این هواپیما فرود می آمد، تنها نیاز اندکی از مردم یمن را برطرف می‌کرد و شاید کمتر از 10 درصد مردم از این اقدام آگاه می‌شدند، اما با این اقدام عربستان، هم تمام مردم یمن و جهانیان از کمک رسانی و خیرخواهی کشور ایران آگاه شدند و همچنین مجامع و انظار عمومی بیشتر به هویت پلید و کثیف آل سعود پی بردند./857/پ302/ح

ارسال نظرات