۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۲۶۱۷۹۱
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

فرهنگ عفاف و حجاب باید از مدارس ترویج و نهادینه شود

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که از آموزش و پرورش گلایه داریم چرا که اکنون چادر در این سازمان برای دانش‌آموزان الزامی نیست، گفت: اکنون استفاده از چادر در جامعه در حال کمرنگ شدن است و به همین دلیل آموزش و پرورش باید برنامه مدونی برای الزامی کردن چادر ارائه کند.
امام جمعه نکاء

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لایینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در نخستین جلسه مجمع الذاکرین نکا با عنوان «ستایشگران نور» اظهار داشت: مداحان باید با شناخت کامل ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و اسلام، برای مصلحت نظام و انقلاب، امام، رهبری گام بردارند.

 

وی با بیان این که مداحان وظیفه‌ شناساندن اهل بیت(ع) را بر عهده دارند، افزود: ائمه اطهار از برجسته‌گان در فضیلت و الگو برای همه جامعه هستند که نباید در مداحی‌ها تنها به برخی مسائل توجه شود بلکه باید فضائل اهل بیت(ع) هم تبلیغ و اطلاع‌رسانی شود تا این فضائل تبدیل به مصائب نشود.

 

امام جمعه نکا ادامه داد: اشعار مداحی نباید تنها به مویه کردن خلاصه شود بلکه باید اشعار دارای ارزش بوده و در شخصیت ائمه اطهار(ع) بوده و نیت‌ها خالص باشد تا تاثیرگذاری مثبتی در جامعه و در بین مردم داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام محمدی‌لایینی با اشاره به این که در مداحی‌ها باید به مفاسد بزرگ جامعه همچون اعتیاد، بزهکاری، بی‌حجابی و این مسائل توجه شود، یادآور شد: باید به این مسائل در جامعه توجه شود و مسائلی همچون حلال‌خوری، رعایت حجاب، نماز اول وقت، تذکر داده شود و مداحان به دردهای جامعه توجه کنند.

 

وی با تاکید بر ولایت‌مداری در مداحی‌ها افزود: حفظ وحدت و انسجام و حرکت حول محور ولایت از مسائل مهم و اساسی است که باید در مداحی‌ها سخن از ولایت و ارزش‌ها باشد و مردم را به ولایت آدرس و سوق دهیم تا جامعه به بالندگی برسد.

 

آموزش و پرورش برنامه مدونی برای الزامی کردن چادر ارائه کند

 

امام جمعه نکا با بیان این که از آموزش و پرورش گلایه داریم چرا که اکنون چادر در این سازمان برای دانش‌آموزان الزامی نیست، خاطر نشان کرد: اکنون استفاده از چادر در جامعه در حال کمرنگ شدن است و به همین دلیل آموزش و پرورش باید برنامه مدونی برای الزامی کردن چادر ارائه کند.

 

حجت‌الاسلام محمدی‌لایینی افزود: دختران و خواهران ما باید مقید به چادر باشند چرا که چادر لباس دینی و ملی ما است که باید حفظ شود و نباید بگذاریم که با برداشتن چادر غیرت دینی و ملی ما تضعیف شود و به همین دلیل مداحان باید با رعایت این مسائل در خود و خانواده، در مداحی‌های خود این مسائل را متذکر شوند.

 

وی در پایان با تاکید بر برخورداری از مداحان مختلف و استفاده از تجربیات آنان گفت: مداحان باید به رشد و تعالی خود توجه کنند و با دوری از جزیره‌ای فکر کردن، علاوه بر استفاده از مداحان شهرها و استان‌های دیگر در شهرستان، مداح به شهرهای دیگر صادر کند و خود را محدود به شهر و محله خاص نکند تا شاهد رشد و تعالی در این زمینه باشد./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات