۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۲۶۱۸۵۶

سخنگوی وزارت امور خارجه وضعیت انسانی در یمن را فاجعه بار توصیف کرد

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی وزارت امور خارجه بار دیگر از مراجع بین­المللی خواست تا با جدیت هر چه بیشتر و افزایش فشار بر ائتلاف ضد مردم یمن، توقف حملات و تأمین مسیر امن برای ورود کمک­های انساندوستانه با نظارت نهادهای مسؤول بین­المللی را پیگیری نمایند.
وزارت امور خارجه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از وزارت امور خارجه، مرضیه افخم وضعیت انسانی در یمن را فاجعه بار خواند و از عدم پاسخ مناسب ائتلاف کشورهای درگیر در تجاوز به یمن به درخواست دبیر کل سازمان ملل متحد و سایر مراجع بین­المللی برای تمدید آتش بس ابراز تأسف کرد.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: متأسفانه حتی در مدت آتش بس اعلام شده پنج روزه نیز ائتلاف مذکور علاوه بر مانع تراشی در برابر ورود کمک­های انسان دوستانه به یمن بطور مکرر آتش بس را نقض کرده و مردم بی­گناه و بی­دفاع یمن را هدف بمباران های هوایی قرار داده است.

 

افخم تصریح کرد: بمباران­های بی وقفه مناطق مختلف یمن در نزدیک به دو ماه گذشته شرایط بسیار ناگواری را ایجاد کرده و میلیون­ها کودک و پیر و جوان در یمن به امداد رسانی فوری پزشکی، دارویی و غذایی نیاز دارند.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه بار دیگر از مراجع بین­المللی خواست تا با جدیت هر چه بیشتر و افزایش فشار بر ائتلاف ضد مردم یمن، توقف حملات و تأمین مسیر امن برای ورود کمک­های انساندوستانه با نظارت نهادهای مسؤول بین­المللی را پیگیری نمایند./822/د102/ش

ارسال نظرات