۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۲۶۱۸۹۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

اقتدار کشور در عرصه های مختلف مرهون خون شهدا و آمادگی نیروهای مسلح است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: اقتدار امروز کشور در عرصه های مختلف از جمله در صحنه بین المللی مرهون خون شهدا و آمادگی نیروهای مسلح است.
حجت الاسلام  خادمي - ديدار با فرماندهان و مسؤولان هنگ مرزي خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در دیدار با فرماندهان و مسؤولان عقیدتی ـ سیاسی هنگ مرزبانی خراسان شمالی، با قدردانی از تلاش مرزبانان استان و کشور در راستای ایجاد امنیت در مناطق مرزی، اظهار داشت: اقتدار نیروهای مسلح در همه شرایط برای کشور اهمیت فراوانی دارد.

 

وی افزود: اما در شرایط صلح اقتدار نیروهای مرزبانی اهمیتی دوچندان دارد چرا که آمادگی و عمل مناسب نیروهای مرزی، با ایجاد محیطی مناسب برای زندگی در مناطق مرزی، مشکلات و تقابل های معمول در این زمینه را نیز کاهش می دهد.

 

حجت الاسلام خادمی با اشاره به این که امروز ایران اسلامی در عرصه های مختلف در اقتدار و عزت است، خاطرنشان کرد: اقتدار امروز کشور در زمینه های گوناگون از جمله در صحنه بین المللی مرهون خون شهدا و آمادگی نیروهای مسلح است.

 

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی و مناسبت های مذهبی استان خراسان شمالی همچنین با اشاره به وظایف و مأموریت های هنگ مرزی، رسالت های این هنگ را بسیار خطیر ارزیابی کرد و افزود: حراست از مرزهای کشور و نظام اسلامی، حفظ حقوق مرزنشینان و کشور، تأمین نظم و امنیت، مراقبت های انتظامی و غیره برخی از مسؤولیت های خطیر نیروهای مرزبانی و هنگ مرزی به شمار می رود که متولیان این بخش تاکنون به خوبی از عهده آن برآمده اند.

 

به گفته وی، آرامش و امنیت امروز کشور مرهون تلاش ها، جانفشانی ها و فداکاری های سربازان و نیروهای مسلح کشور است که چه در سال های دفاع مقدس در نبرد مستقیم با دشمنان و چه در سال های پس از آن در تقابل غیرمستقیم با دشمنان و حراست از مرزهای کشور با جان و دل به ادای وظیفه می پردازند.

 

حجت الاسلام خادمی با بیان این که باید مردم و مسؤولان کشور قدر این امنیت و آرامش موجود را بدانند، ادامه داد: لازم است تلاش های مردمی و اقدامات مسؤولان در بخش های مختلف به گونه ای باشد که روز به روز بر این امنیت و آرامش موجود در کشور افزوده شود نه آن که خدای ناکرده با عملکرد نادرست خود در برخی زمینه ها، خون شهدا و جانفشانی های نیروهای خدوم اسلام و انقلاب را به فراموشی بسپاریم.

 

وی با اشاره به این که بر این اساس افزایش توان و اقتدار نیروهای مسلح برای آینده کشور و نظام حیاتی است، خاطرنشان کرد: باید همان گونه که در سه دهه گذشته از پیروزی انقلاب و استقرار نظام اسلامی، نیروهای مسلح روز به روز بر توان تجهیزاتی و آمادگی دفاعی خود افزوده اند، از این پس نیز همین گونه باشد چرا که افزایش توان و آمادگی دفاعی برای حراست از اسلام و نظام دینی توصیه ای قرآنی و آموزه ای الهی است.

 

سرهنگ اسماعیل مهرآبادی، معاون هماهنگ کننده هنگ مرزبانی استان خراسان شمالی نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی اجمالی از اقدامات و فعالیت های فرهنگی این هنگ، گفت: نیروهای مرزبانی استان در زمینه انجام وظایف محوله و حراست از مرزهای کشور از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و آماده هر گونه جانفشانی و فداکاری در این راه هستند.

 

وی با بیان این که مرزبانان کشور در راه دفاع از آرمان های اسلام و انقلاب و حفظ کیان نظام اسلامی تا آخرین نفس و قطره خون ایستادگی می کنند، خاطرنشان کرد: آمادگی مرزبانی کشور همانند سایر نیروهای مسلح نظام اسلامی روز به روز در حال افزایش است.

 

سرهنگ مهرآبادی با تأکید بر اهمیت و نقش مؤثر اجرای برنامه های فرهنگی مذهبی در بین نیروهای مسلح، اظهار امیدواری کرد که با افزایش تعامل و همکاری نهاد تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با هنگ مرزی استان، فعالیت های فرهنگی مذهبی در بین نیروهای این هنگ از نظر کمی و کیفی افزایش یابد./9314/پ202/ح

ارسال نظرات