۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۲
کد خبر: ۲۶۱۹۴۱
حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری:

انجام مذاکرات هسته‌ای با روش صحیح سبب تبلیغ انقلاب اسلامی در جهان است

خبرگزاری رسا ـ رییس فرهنگستان علوم اسلامی با بیان این که انجام مذاکرات هسته‌ای با روش صحیح سبب تبلیغ و ترویج انقلاب اسلامی در جهان می‌شود، گفت: مسؤولان کشوری سطح مذاکرات را در حد کدخدا و رعیت پایین نیاورند که این امر سبب بی‌توجهی به آرمان‌های انقلاب اسلامی و بی‌نتیجه ماندن مذاکرات هسته‌ای می‌شود.
حجت‌الاسلام محمدمهدي ميرباقري، رييس فرهنگستان علوم اسلامي قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری، رییس فرهنگستان علوم اسلامی، شب گذشته، در یادواره شهدای جهاد تا جهاد که در مدرسه علمیه علوی برگزار شد، به بیان دستاوردها و آرمان‌های انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: از بین بردن استبداد داخلی، مبارزه با استعمار و استکبار جهانی از اهداف امام خمینی(ره) برای تشکیل حکومت اسلامی بوده است و انقلاب اسلامی تنها برای حل مشکلات امنیتی و اقتصادی داخلی نبوده بلکه برای جهانی شدن تفکر مذهب شیعه این انقلاب تشکیل شده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری بیان کرد: هدف امام راحل از تشکیل حکومت ولایت فقیه بستر سازی برای حکومت امام زمان(عج) و جهانی کردن تفکر شیعی در جهان بوده است.

 

رییس فرهنگستان علوم اسلامی ابراز کرد: انقلاب اسلامی ایران توانست حکومت استبدادی شاهنشاهی را از بین ببرد و با فرهنگ استبدادی جهان همچون فرهنگ مارکسیسم، کمونیسم و سرمایه‌داری غرب مبارزه کند. و برای جهان شدن فرهنگ شیعی هم تلاش کند.

 

وی اظهار داشت: استکبار جهانی به سبب این که انقلاب اسلامی و فرهنگ شیعی در مقابل تفکر و تمدن مادی خویش دانست، جنگ تحمیلی علیه ایران  را راه‌اندازی کرد و در این زمان استکبار جهانی از قدرت نرم انقلاب اسلام در هراس است، بنابراین برای مبارزه با فرهنگ شیعی جنگ ایدئولوژیک را در خاورمیانه راه‌اندازی کرده است.

 

رییس فرهنگستان علوم اسلامی انقلاب اسلامی ابراز کرد: استکبار جهانی از اسلام سکولار با محوریت کشور ترکیه و مسلمان تکفیری و اسلام خشونت‌طلب با محوریت عربستان حمایت می‌کند و با تمام کشورهایی که از اسلام ناب محمدی با محوریت ایران دفاع می‌کنند، به جنگ و مبارزه می‌پردازد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری بیان کرد: کشورهای روسیه، چین و آمریکا و کشورهای غربی برای از بین بردن اسلام ناب محمدی، فرهنگ شیعی باهم متحد هستند و تمام سعی و تلاش خویش را برای از بین بردن ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی در جهان انجام می‌دهند، هرچند اختلاف ظاهری این کشورها باهم به سبب دفاع از دین اسلام نیست، بلکه به سبب تنش‌های سیاسی میان این کشورها است.

 

رییس فرهنگستان علوم اسلامی عنوان کرد: زمانی که مردم جهان چهره خشونت‌آمیز اسلام تکفیری و در برابر آن شهادت‌طلبی مردم مظلوم عراق و یمن را مشاهده می‌کنند، به برتری اسلام ناب محمدی پی می‌برند و به زودی جهانیان به مکتب اهل‌بیت(ع) و مذهب شیعی گرایش پیدا می‌کنند.

 

وی در ادامه سخنانش به روند مذاکرات هسته‌ای در 12 سال اخیر اشاره کرد و گفت: دو کدخدای بزرگ جهان یعنی تمدن مادی با محوریت آمریکا و تمدن معنوی جهان با محوریت ایران باهم مذاکرات را انجام می‌دهند و دو قدرت مطرح جهان باهم مذاکره می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین باقری ابراز کرد: اگر مذاکرات هسته‌ای با روش صحیح و با توجه به قدرت جهانی ایران انجام شود، این مذاکرات سبب تبلیغ و ترویج انقلاب اسلامی در جهان می‌شود، بنابراین تمام کشورهایی که از قدرت استکبار جهانی خسته شده‌اند، کشور ایران را الگوی مبارزاتی خویش قرار می‌دهند و ادعاهای دروغین آمریکا و استکبار جهانی بر علیه ایران روشن می‌شود.

 

رییس فرهنگستان علوم اسلامی اظهار داشت: مسؤولان کشوری سطح مذاکرات را در حد کدخدا و رعیت و برای کسب آرای انتخاباتی پایین نیاورند که این امر سبب بی‌توجهی به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و بی‌نتیجه ماندن مذاکرات هسته‌ای می‌شود./998/پ201/ش

ارسال نظرات