۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲
کد خبر: ۲۶۱۹۴۶
با حضور ناشرانی از ۹کشور جهان؛

یازدهمین نمایشگاه کتاب در کربلای معلی برپا شد

خبرگزاری رسا ـ یازدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب با حضور ناشرانی از کشورهای جهان اسلام و در حاشیه جشنواره جهانی بهار شهادت در کربلای معلی برگزار شد.
یازدهمین نمایشگاه کتاب در کربلای معلی برپا شد

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی حج، یازدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب با حضور ناشرانی از کشورهای جهان اسلام و در حاشیه جشنواره جهانی بهار شهادت در کربلای معلی برگزار شد.

 

این نمایشگاه با هدف نشر و تشویق ناشران داخلی و خارجی برای حضور فعال در عرصه فرهنگی و اجتماعی برگزار شده است که بسیاری از ناشران داخلی عراق در این نمایشگاه حضور فعال دارند.

 

یکی از برگزار کنندگان این نمایشگاه گفت: با وجود این‌که برخی ناامنی‌ها در کشور عراق وجود دارد و گروه‌های تروریستی تلاش دارند تا فضای فرهنگی این کشور را ناامن جلوه دهند، اما خوشبختانه حضور ناشران در این نمایشگاه بسیار چشمگیر است.

 

وی افزود: این نمایشگاه در عرصه بین المللی می‌تواند تاثیر بسزای داشته باشد و در ارتقای رشد فکری و فرهنگی جامعه تاثیر گذار است از این رو تلاش داریم این گونه برنامه‌های فرهنگی را در عراق تقویت کنیم.

 

این گزارش حاکی است، در این نمایشگاه 9 کشور از جمله امارت متحده عربی، ایران، لبنان، سوریه، مصر، اردن، انگلستان و فلسطین حضور فعال دارند.

 

این گزارش می‌افزاید، در این نمایشگاه بیشتر آثار مذهبی و دینی به مخاطبان ارائه شده است و جامعه علمی و دانشگاهی و حوزوی نیز از این نمایشگاه استقبال خوبی نشان داده اند.

 

این نمایشگاه از هفته گذشته آغاز به کار کرده است و تا اوایل هفته آینده در شهر کربلا و در جوار حرم امام حسین (علیه‌السلام) فعالیت خواهد داشت.

 

این گزارش حاکی است، این نمایشگاه در زمینی به وسعت 3 هزار متر مربع برپا شده است و 35 مؤسسه انتشاراتی در 117 غرفه در این نمایشگاه حضور دارند.

 

نمایندگان عتبات مقدسه در عراق و ناشرانی از جمهوری اسلامی، مصر، لبنان، سوریه، فلسظین و چند کشور دیگر نیز در این نمایشگاه حضور دارند./1330/د101/ی

ارسال نظرات