۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۲۶۱۹۵۳
مسؤول دارالقرآن تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خبر داد؛

فعالیت بیش از 100 مؤسسه قرآنی در خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان این که در حال حاضر مجوز فعالیت 104 مؤسسه قرآنی در خراسان رضوی صادر شده است، گفت: 93 مؤسسه قرآنی مجوز فعالیت هایشان در سال های گذشته صادر شده است و 11 مؤسسه دیگر نیز هم اکنون مراحل صدور مجوز فعالیتشان در حال انجام است.
قرآن کريم

مهدی رمضانی، مسؤول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد درباره فعالیت های چندگانه مؤسسات قرآنی استان گفت: فعالیت های این مؤسسات در سه حوزه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی است که متناسب با مقدار فعالیت هایشان به سه سطح درجه یک و دو و سه تقسیم می شوند.

 

وی با بیان این که در حال حاضر مجوز فعالیت 104 مؤسسه قرآنی در خراسان رضوی صادر شده است، خاطر نشان کرد: 93 مؤسسه قرآنی مجوز فعالیت هایشان در سال های گذشته صادر شده است و هم اکنون 11 مؤسسه دیگر هم مراحل صدور مجوز فعالیت آن ها در حال انجام است.

 

مسؤول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: تعداد اعضای این مؤسسات قرآنی به صورت متغیر از 100 تا 700 نفر است که بیشترین فعالیت های آنان نیز به صورت آموزشی است.

 

 رمضانی، در ادامه از برگزاری نخستین دوره ارتقای معلمان قرآن اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در روز جمعه ساعت 8:30 الی 17:30 یکم خردادماه در سالن اجتماعات این مجموعه خبر داد و گفت: این اداره از سال 85 تاکنون، چهار هزار نفر فارغ التحصیل تربیت مدرس قرآن داشته است.

 

وی با بیان این که این دوره ها در دو رشته قرائت و روش تدریس است، خاطرنشان کرد: این دوره برای افرادی که دوره تربیت مدرس پیش دبستانی، روخوانی و روانخوانی را گذرانده‌اند، برگزار می‌شود.

 

وی افزود: این جلسه یک دوره بازآموزی برای معلمان قرآن به شمار می‌رود و 150 معلم روخوانی و روانخوانی و 50 معلم پیش دبستانی در این دوره ارتقای معلمان قرآنی از حضور داوود تک‌فلاح، مدیر برنامه، بودجه و نظارت بر برنامه‌های سازمان دارالقران کشور از تهران بهره‌مند خواهند شد.

 

مسوؤل دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان داشت: از سال آینده مؤسسات قرآنی ملزم هستند از معلمانی در کلاس‌های خود استفاده کنند که گواهینامه تربیت مدرس اداره کل تبلیغات اسلامی استان را دارا باشند.

 

وی در ادامه از برگزاری دوره های آموزشی دو روزه مدیران مؤسسات قرآنی وابسته به تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خبرداد و اظهار کرد: این دوره های آموزشی در روزهای 30 و 31 اردیبشهت در محل اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار می شود.

 

مسؤول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان این که  این دوره دو روزه با حضور 100 نفر از مدیران مؤوسسات قرآنی استان برگزار می شود، تصریح کرد:  سرفصل های این دوره آموزشی شامل مدیریت، امور مالی مؤوسسات، طرح و برنامه ریزی و ضوابط و امور حقوقی است.

 

وی افزود: مدیران 56 مؤسسه قرآنی مشهد که زیرنظر تبلیغات اسلامی فعالیت می‌کنند، در این کارگاه حضور دارند، ضمن این که 44 مدیر از دیگر مؤوسسات قرآنی شهرستان‌ها در این کارگاه‌ها شرکت می کنند.

 

رمضانی با بیان این که ارتقای سطح معلومات مدیران مؤسسات قرآنی و انجام رتبه بندی از مهم ترین اهداف برگزاری این دوره ها است، بیان کرد: مؤسسات قرآنی در سه سطح درجه سه و دو و یک رتبه بندی می شوند.

 

مسؤول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اضافه کرد: مؤوسسات قرآنی سطح سه فقط می توانند در شهرستان ها، سطح دو در استان و سطح یک به صورت کشوری و درصورت توانایی در سطح بین المللی هم فعالیت کنند.

 

رمضانی افزود: از مدیران حاضر در کارگاه‌ها آزمون کتبی گرفته خواهد شد که در صورت کسب حدنصاب نمره، گواهی شرکت در کلاس دریافت می‌کنند.

 

رمضانی ادامه داد: بعد از مشهد، شهرستان‌های نیشابور، تربت‌حیدریه و سبزوار از جمله شهرستان‌های استان هستند که بیشترین مؤسسات قرآنی را به خود اختصاص داده‌اند./934/ت302/ب5

 

ارسال نظرات