۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۲۶۲۰۰۶
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد:

فعالیت های قرآنی به مردم واگذار خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد از واگذاری امور و فعالیت های قرآنی به مردم خبر داد و گفت: با مردمی شدن امور قرآنی، مشارکت بیشتری در این زمینه صورت خواهد گرفت.
حجت الاسلام محمدرضا حشمتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز با حضور در نشست مدیران مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت استان کرمانشاه، عنوان داشت: باید از مؤسسات قرآنی حمایت بیشتری صورت بگیرد و توجه بیشتر به درک عمیق مفاهیم دینی و قرآنی در اولویت کار مؤسسات قرآنی باشد.


حجت الاسلام حشمتی از تخصیص بودجه از سوی دولت جهت تشکیل صندوق حمایت از فعالان قرآنی در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: با حمایت های خوبی که در زمینه تأمین بودجه صورت گرفته، فعالان قرآنی بیشتری تحت حمایت بیمه قرار می گیرند و افرادی که واجد شرایط استفاده از بیمه نیستند، حذف خواهند شد.

 

وی افزود: سیاست های معاونت قرآن و عترت به سمت مردمی کردن امور قرآنی و واگذاری این امور به دست مردم است و با مردمی ساختن امور قرآنی، مشارکت بیشتری در این زمینه صورت می گیرد.


معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد، اولویت هایی را برای مؤسسات قرآنی برشمرد و خاطرنشان کرد: با گرایش بیشتری که از این به بعد به سمت مؤسسات قرآنی صورت خواهد گرفت، این مؤسسات باید 10 اولویت تعیین شده را مد نظر داشته باشند و فهم و تدبر عمیق تر در مفاهیم قرآنی، تشویق و ترغیب کودکان به سمت قرآن، کار بیشتر در زمینه های فرهنگی و هنری، توجه به تأثیرات فضای مجازی و...را در دستور کار خود قرار دهند.


 
وی با توجه به روند افزایشی فعالان قرآنی، عنوان داشت: بر اساس برنامه تعیین شده، مؤسسات قرآنی رتبه بندی خواهند شد و بر اساس این رتبه بندی از امتیازات ویژه برخوردار می شوند.


حجت الاسلام حشمتی رتبه بندی مؤسسات را اقدامی سنجیده عنوان کرد و افزود: این رتبه بندی، رقابتی سالم در میان مؤسسات به وجود آورده و زمینه ساز پیشرفت و تلاش بیشتر مؤسسات برای کسب جایگاه بهتر خواهد شد.


وی در پایان تصریح کرد: امتیازدهی به مؤسسات، زمینه تخصصی تر شدن فعالیت آن ها را فراهم خواهد کرد./857/پ202/ب4

ارسال نظرات