۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۲۶۲۰۰۸
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه:

رفع مهجوریت قرآن در جامعه امری ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان این‌که رفع مهجوریت قرآن در جامعه امری ضروری است، گفت: برنامه ریزی در حوزه فرهنگ باید با توجه به مفاهیم و رهنمودهای قرآن باشد.
رحيمي زنگنه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ابراهیم رحیمی زنگنه، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، پیش از ظهر امروز در نشست معاون قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با مدیران مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت استان کرمانشاه، اظهار داشت: برنامه ریزی در حوزه فرهنگ باید با توجه به مفاهیم و رهنمودهای قرآن باشد.


رحیمی زنگنه با اشاره به فراهم کردن بسترهای فرهنگ قرآنی در جامعه، گفت: باید تمام تلاش خود را در زمینه تولید محتوا و محصولات قرآنی داشته باشیم و این مهم محتاج سرمایه گذاری مناسب است.


وی با اشاره به فعالیت مؤسسات قرآنی افزود: فعالیت مؤسسات قرآنی منجر به فضاسازی در راستای گسترش و ترویج فرهنگ قرآنی خواهد شد و این مستلزم حمایت خیران از مؤسسات است.


مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: اجرای برنامه های قرآنی از اهمیت والایی برخوردار است، از این رو با امکانات بیشتر و حضور اساتید برجسته، باید فرهنگ قرآنی را تقویت کرد.


این مسؤول از برگزاری محافل انس با قرآن در استان خبر داد و افزود: محافل انس با قرآن زمینه ساز رشد فرهنگ قرآنی در جامعه خواهد بود و انتظار براین است با حمایت از این برنامه ها استمرار لازم را در اجرای این محافل نورانی را ایجاد کرد.


رحیمی زنگنه در پایان، بیان داشت: باید تلاش کنیم که مهجوریت قرآن را در جامعه برطرف کنیم لذا با برنامه های مختلف همچون طراحی محصولات و نرم افزارهای فرهنگی و قرآنی، نمایشگاه های کتب قرآنی و برگزاری محافل قرآنی، مهجوریت قرآن را کاهش دهیم./857/پ202/ح

ارسال نظرات