۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۲۶۲۰۰۹

برنامه های مرکز مهدویت خراسان رضوی در دهه مهدویت تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود و مرکز مهدویت خراسان رضوی، برنامه های این نهاد در دهه مهدویت را تشریح کرد.
بصيرت مهدويت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید جعفر موسوی نسب، مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود و مرکز مهدویت خراسان رضوی، در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در  این مرکز برگزار شد به تبیین برنامه های این نهاد در دهه مهدویت پرداخت.

 

وی با بیان این که ماه شعبان در روایات دارای جایگاه ویژه است، تصریح کرد: این ماه به نام پیامبر اکرم(ص) نامگذاری شده  و ماه شادی اهل بیت(ع) است و همان گونه که در ماه محرم ولادتی از اهل بیت(ع) وجود ندارد در شعبان نیز هیچ شهادتی از اهل بیت(ع) نداریم. در این ماه ولادت امام حسین(ع)، امام سجاد(ع) و یگانه منجی بشریت و نیز دو امامزاده حضرت ابولفضل(ع) و علی اکبر(ع) است.

 

حجت الاسلام موسوی نسب، ولادت امام عصر(عج) را  مهم ترین ویژگی ماه شعبان دانست و اظهار کرد: حضرت مهدی(عج) شخصیتی است که نبی اکرم(ص) در مورد ایشان می فرماید: «پدر و مادرم به فدای او باد» و نیز امیرمؤمنان(ع) می فرماید: «چقد مشتاق او هستم» و همه ادیان تشنه عدالت ایشان هستند.


مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود و مرکز مهدویت خراسان رضوی با اشاره به این سخن امام صادق (ع) که می فرماید: « خدا رحمت کند کسی را که خود را وقف اهل بیت (ع) کند»، افزود: امروز رسالت حوزه، دانشگاه و رسانه نسبت به منجی بشریت بیش از هر زمانی  و باید مهدویت ناب را آن طوری که در منابع اصیل اسلامی نقل شده است به مردم معرفی کنیم تا اخلاق، رقتار و گفتار ما مهدوی شود.

 

وی در ادامه به برنامه های این مرکز در دهه مهدویت اشاره و اظهار کرد: اعزام هزار مبلغ و مبلغه به سراسر استان و نیز استان های هم جوار، برگزاری دو همایش آموزشی برای 500 برادر مبلّغ در 31 اردیبهشت و 1 خرداد در هتل الغدیر با بهره گیری از اساتید مجرب و برگزاری جلسه آموزشی در 31 اردیبهشت برای خواهران مبلّغه در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی از جمله برنامه ها است که این مبلغان در مساجد، جلسات و هیأت های مذهبی معارف مهدویت را منتقل خواهند کرد.

 

حجت الاسلام موسوی نسب افزود:  ایستگاه های متعدد آشنایی با معارف مهدویت در مشهد و شهرستان های اطراف و بین راه ها در دهه مهدویت برپا خواهد شد که در برخی از آن ها کارشناسانی برای پاسخگوی سؤال ها در خصوص مهدویت حضور دارند.

 

مدیریت بنیاد فرهنگی مهدی موعود و مرکز مهدویت خراسان رضوی خاطر نشان کرد: برگزاری 500 نمایشگاه مهدوی در سطح استان با ارائه کتب و نرم افزار های مفید و با مشارکت دانشگاه ها و مساجد، برگزاری چندین دوره فشرده معارف مهدویت در مساجد، آموزش و پرورش و دانشگاه ها، پخش 50 هزار بسته فرهنگی در غالب مسابقه در ایستگاه های مختلف و مساجد، پخش 50 هزار پوستر و بروشورهای مهدوی برای اشائه فرهنگ مهدویت از جمله برنامه های این مرکز در این دهه است.

 

وی اجتماع عظیم منتظران در عرصه میدان شهدا را ویژه برنامه نیمه شعبان معرفی و تصریح کرد: مساجد، هیأت های مذهبی، آموزش و پرورش، دانشگاه، علما و اساتید حوزه و دانشگاه در صبح روز نیمه شعبان در عرصه میدان شهدا اجتماع عظیم منتظران را تشکیل خواهند داد و مداحی اهل بیت (ع) و دعا برای ظهور منجی بشریت، سخنرانی امام جمعه مشهد و حرکت به سمت حرم مطهر برای تجدید پیمان و عرض تبریک و سپس پیوستن به جلسه جشن که در حرم رضوی برگزار می شود از جمله برنامه ها در این روز است.

 

حجت الاسلام موسوی نسب، انتخاب شعار برای هر یک از روزها در دهه مهدویت اشاره و اظهار کرد: برای هر یک از روزها در دهه مهدویت یک شعار انتخاب و به دستگاه های مختلف ابلاغ شده است./1310/پ202/ب5

ارسال نظرات