۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۲۶۲۰۳۹
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد؛

حمایت مادی و معنوی از فعالان فرهنگ، هنر، قرآن و مطبوعات

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حمایت مادی و معنوی از اصحاب و فعالان فرهنگ، هنر، قرآن و مطبوعات رویکرد اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
علي جنتي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز پس از ورود به شبستر و استقبال از سوی امام جمعه، فرماندار و جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان در گلزار شهدای شبستر حاضر و با نثار گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با حضور در مراسم افتتاح سینمای دیجیتال در شهرستان شبستر، با اشاره به این‌که نگرش عدالت‌مندانه به سراسر کشور در حوزه فرهنگ وجود دارد، اظهار داشت: عدالت فرهنگی با تلاش مردم بلند همت ایران، فعالان فرهنگ، هنر و خادمان فرهنگی در کشور تحقق می یابد.


جنتی با بیان این‌که حمایت مادی و معنوی از اصحاب و فعالان فرهنگ، هنر، قرآن و مطبوعات رویکرد اصلی این وزارتخانه است، خاطرنشان کرد: این دولت و به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان ها نیز سیاست‌های حمایتی خود را با رویکرد تحقق عدالت فرهنگی دنبال می کند.


وی با بیان این‌که با وجود ظرفیت های غنی فرهنگی در نقاط مختلف کشور باید استعدادها بروز کند و سرمایه های عظیم به فعلیت برسد، تصریح کرد: حوزه فرهنگ و هنر در آذربایجان شرقی و شهرستان شبستر به خصوص در رشته های سینما، تئاتر و قرآن از قابلیت های فراوانی برخوردار است.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این‌که شهرستان شبستر دارای مردم متدین، ولایت مدار، شخصیت های فرهنگی، علمی و دانشگاهی است، گفت: بایستی جایگاه فرهنگ و هنر این خطه از ایران اسلامی همچون گذشته پرفروغ بماند.


بنابر این گزارش، امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پنج سینمای دیجیتالی و مجموعه فرهنگی و هنری چند منظوره این شهرستان سینماهای دیجیتالی شهرستان های میانه، بناب، مراغه، مرند و شبستر را مورد بهره برداری قرار گرفت.


علی اکبر صفی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در این خصوص در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای تجهیز و نصب تجهیزات این سینماها نزدیک به پنج میلیارد ریال هزینه شده است.


وی ادامه داد: امروز بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان با هدف رشد و تعالی فرهنگی جامعه و بسط و توسعه پیام و فرهنگ انقلاب اسلامی در جامعه جهانی و توسعه هویت اسلامی ایرانی و توجه به نقش و جایگاه فرهنگ و زبان محلی و منطقه ای در انسجام ملی و در راستای اصول مندرج در قانون اساسی به ویژه فصول دوم و سوم و تحقیق و پژوهش و ترویج مطالعه در زمینه فرهنگ، زبان و ادبیات و تاریخ آذربایجان، تأسیس می شود.


گفتنی است، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان سفر هیأت دولت و رییس جمهوری اسلامی ایران به آذربایجان شرقی، امروز به شهرستان شبستر سفر کرده است./935/پ203/ج

ارسال نظرات