۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۲۶۲۰۵۶
آیت الله نوری همدانی:

ایران اسلامی در حمایت از مظلوم مرز نمی شناسد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی کمک های جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تروریسم را همه جانبه توصیف و تاکید کرد که ایران همواره حامی مظلومان جهان بوده است.
درس خارج فقه آيت الله نوري همداني در مسجد اعظم قم درس خارج فقه آيت الله نوري همداني در مسجد اعظم قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، به بیان دیدگاه های خود درباره مسائل مختلف جهان اسلام و تحولات منطقه پرداخت.

 

وی حکام سعودی را به غلامان حلقه به گوش استکبار جهانی تشبیه کرد و گفت: عجیب است یک کشور دم از اسلام و خادمی حرمین شریفین می زند، اما در ماه حرام مردم مظلوم یمن را به خاک و خون می کشد.


این مرجع تقلید خیانت و جنایت عربستان سعودی را محکوم کرد و با دردناک توصیف کردن شرایط مردم یمن، اظهار داشت: متاسفانه غرب و آمریکا و سازمان هایی بین المللی مدعی دفاع حقوق بشر چشم و گوش خود را در برابر این جنایات وحشیانه بسته اند و حتی حاضر نمی شوند کمک های امدادی، غذایی و دارویی به این کشور ارسال شود.


حضرت آیت الله نوری همدانی ایران اسلامی را حامی مظلومان جهان با هر دین و آیینی دانست و تاکید کرد: هر کجا ظلمی علیه ملت و کشوری واقع شده ایران اسلامی و ملت عزیز ما در حمایت از آنها بپا خاسته و اقدام و ظالمان را محکوم کرده اند.


وی کمک های جمهوری اسلامی ایران به عراق، سوریه، لبنان و دیگر کشورهای اسلامی را در همین راستا ارزیابی کرد و گفت: ما بدون هیچ گونه چشمداشتی مردم عراق و سوریه را در مقابله با تروریسم کمک کردیم و اگر کمک های جمهوری اسلامی ایران نبود، معلوم نبود دمشق و عراق امروز چه وضعیتی داشت.


این مرجع تقلید همچنین با اشاره به تحولات اخیر در عراق، بر لزوم حفظ انسجام مردم و دولت عراق به منظور مقابله با تکفیری ها و داعش تاکید کرد تا شر داعش از سر ملت مظلوم این کشور دفع شود. /924/
 

ارسال نظرات