۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۲۶۲۰۹۴
رییس جمهور در بازدید از خانه مشروطه تبریز؛

ریشه نهضت مشروطه دین و مذهب بود

خبرگزاری رسا ـ ریس جمهور در حاشیه بازدید از موزه مشروطه در تبریز گفت: نهضت مشروطه بعد از فتوای تنباکو، نخستین تحول بزرگ در تاریخ سیاسی ایران و کشورهای همجوار بوده است.
خانه مشروطه در تبريز حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهور کشورمان در ادامه برنامه های سفر دو روزه خود به استان آذربایجان شرقی عصر امروز از خانه و موزه مشروطه تبریز بازدید کرد، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری، وزیر نیرو و جمعی دیگر از مسؤولان استانی دکتر روحانی را همراهی می کردند.

 


وی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با بیان این‌که  نهضت مشروطه بعد از فتوای تنباکو، نخستین تحول بزرگ در تاریخ سیاسی ایران و کشورهای همجوار بوده است، اظهار داشت: ریشه نهضت مشروطه دین و مذهب بود، در نهضت مشروطه و تحول خواهی ملت ایران، همه علمای بزرگ، مردم، متدینین و روشنفکران سهیم و شریک بودند.

 


حجت الاسلام والمسلمین روحانی با تاکید بر این‌که تاریخ مشروطه برای ملت بسیار با اهمیت است، خاطرنشان کرد: باید نسل جوان کشور با این تاریخ بیش از پیش آشنا شود چرا که نهضت مشروطه یکی از پایه های به ثمر رساندن انقلاب اسلامی ایران بوده است.

 


رییس جمهور ضمن ابراز خرسندی از حضور در شهر تبریز و بازدید از این مکان تاریخی گفت: خانه مشروطه محل اجتماع و مشورت بسیاری از مشروطه خواهان و آزادی‌خواهان این کشور بوده است که بسیاری از آنان به دست استبداد به شهادت رسیدند.

 


وی بر ضرورت حفظ آثار مشروطه در همه جای ایران تاکید کرد و گفت: این خانه جزو تاریخ ملت ایران و مشروطه است و باید اسناد تاریخی ایران حراست شود تا نسل پژوهشگر ایرانی بااین تحول بزرگ در تاریخ کشور بیش از پیش آشنا شود. زمانی که متوجه شویم آزادی، قانون و مردمسالاری با چه بهایی به نسل کنونی رسیده است، نسل جوان قدردان زحمات خواهد بود.

 


بنابر این گزارش، دکتر روحانی در پایان این بازدید با امضای دفتر یادبود موزه مشروطه در یادداشتی نوشت: « تاریخ مشروطیت به عنوان مهم ترین حرکت و نهضت مردم ایران با رهبری علما و فرهیختگان این ملت، برای آزادی، مردمسالاری و قانون گرایی است. باید ابعاد این انقلاب برای نسل جوان کشورمان تشریح گردد تا از دستاورد آن انقلاب و سپس انقلاب اسلامی ایران به خوبی حراست و حفاظت شود.»

 


گفتنی است، رییس جمهور پس از این بازدید برای دیدار و سخنرانی در جمع طلاب، روحانیان، علما، نخبگان، خانواده های شهدا و ایثارگرام استان آذربایجان‌شرقی به سمت تالار معلم تبریز حرکت کرد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات