۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۲۶۲۱۰۲
آیت الله شبستری مطرح کرد؛

بودجه مناسبی برای حوزه فرهنگ در نظر گرفته شود/ تحصیل سه هزار و 200 طلبه در آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تأکید بر توجه دولت به مسائل فرهنگی کشور گفت: انتظار داریم بودجه مناسبی برای حوزه فرهنگ در نظر گرفته شود.
آيت الله مجتهدشبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر امروز در دیدار رییس جمهور با علما، ایثارگران و برگزیدگان استان که هم اکنون در تالار معلم تبریز در حال برگزاری است، اظهار داشت: هم اکنون سه هزار و 200 طلبه در استان مشغول تحصیل هستند.

 


وی با اشاره به استقبال روزافزون جوانان آذربایجان برای تحصیل در مدارس علمیه تبریز و دیگر شهرهای استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: استقبال برای تحصیل در حوزه های علمیه استان سال به سال به افزایش می یابد، اما فضای آموزشی حوزه علمیه استان محدود است.

 


امام جمعه تبریز اضافه کرد: بر این اساس امیدوارم با بهره برداری از مدرسه علوم دینی ثامن الحجج(ع) در تبریز با افزایش ظرفیت پذیرش علاقه‌مندان به تحصیل در علوم حوزوی به میزان چهار هزار طلبه بتوانیم پاسخگوی نیاز استانی و فرامنطقه ای باشیم.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که از جناب رییس جمهور می خواهیم دولت توجه به مسایل فرهنگی را در اولویت امور قرار دهد، خاطرنشان کرد: انتظار داریم دولت در کنار رفع مشکلات اقتصادی، مشکلات فرهنگی را نیز مد نظر قرار دهد، چراکه فرهنگ به فرمایش رهبر معظم انقلاب، مثل هوا برای انسان ضروری است.

 


نماینده خبرگان رهبری گفت: باید به موازی بهبود وضع بودجه ای دولت، بودجه خوبی برای حوزه فرهنگ در نظر گرفته شود، زیرا در شرایطی که تهاجم فرهنگی غوغا و سکولاریسم، فرقه گرایی و شیطان پرستی و انحرافات اخلاقی در جهان بیداد می کند، توجه به این حوزه اهمیت زیادی دارد.

 


آیت الله مجتهدشبستری در بخش پایانی صحبت‌های خود خواستار توجه به جایگاه و نقش نخبگان حوزوی استان در مسائل منطقه ای و کشوری شد و گفت: نیروی انسانی یکی از ارکان اقتدار نظام در کنار رهبری است، تبریز، علما، بزرگان و نخبگان زیادی دارد که امیدوارم برخورداری از این ویژگی ها زمینه ساز توسعه استان در تمام عرصه ها باشد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات