۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۲۶۲۱۰۳
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران:

غفلت از استانداردهای پژوهشی مانع از رشد علمی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به آسیب‌های غفلت از استانداردهای پژوهشی، گفت: در این صورت دیگر شاهد حرکت‌های رو به رشد در حوزه‌های علمیه خواهران نخواهیم بود.
حجت الاسلام حصاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی‌اکبر حصاری، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران، پیش از ظهر امروز در جمع خواهران طلبه نخبه سراسر کشور که در هشتمین جشنواره برترین‌های حوزه علمیه خواهران که در مجتمع نرجس خاتون(س) جمکران برگزار شد، برگزاری جشنواره‌های علمی پژوهش را تابلوی راهنمای طلاب و مدیران حوزه دانست و آن را در راستای نیل به سعادت ضروری خواند.

 

وی با اشاره به اهداف و مزیت های برگزاری این جشنواره ها، افزود: این جشنواره‌ها جهت‌گیری صحیح برای رسیدن به قله‌های سعادت را برای بانوان طلبه ترسیم می‌کند.

 

حجت‌الاسلام حصاری با بیان این‌که امسال جشنواره برترین‌های حوزه علمیه خواهران استانداردهای پژوهشی را افزایش داده است، گفت: برای رسیدن به نقطه استاندارد هر ساله باید توجه جدی به این امر از سوی مسؤولان صورت بگیرد.

 

وی ادامه داد: اگر از رسیدن به نقطه مطلوب در استانداردهای پژوهشی غافل بمانیم دیگر شاهد حرکت‌های رو به رشد در حوزه‌های علمیه خواهران نخواهیم بود.

 

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به این‌که باید دقت داشت که در جشنواره‌های فعلی ما فقط در سه عرصه اساسی یعنی فرهنگی، تربیتی و تبلیغی خواهران طلبه نخبه را شناسایی می‌کنیم، عنوان کرد: مسوؤلان حوزه علمیه باید در تدوین جشنواره‌های حوزوی به رویکرد دینی خواهران طلبه توجه اساسی داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام حصاری آموزش حفاظت از کیان خانواده ها را در قالب این جشنواره‌های حوزوی برای طلاب خواهر ضروری خواند و گفت: طلاب خواهر در نظر داشته باشند که اولین وظیفه آنان ایجاد یک زندگی اسلامی در خانواده‌های خودشان است.

 

وی ادامه داد: طلاب خواهر امروز با مجاهدت‌های جدی در چرخه تبلیغ، تولید علوم دینی، تعلیم و تعلم فعالیت‌های خوبی دارند و مسوؤلان نباید از نتایج این فعالیت‌ها غافل باشند./921/پ202/ف

ارسال نظرات