۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۲۶۲۱۰۸
رییس بنیاد مهدویت و آینده پژوهی استان اصفهان:

ظرفیت عظیمی در جامعه برای فراگیری معارف مهدویت وجود دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نیلی پور گفت: ظرفیت عظیمی در جامعه برای فراگیری معارف مهدویت وجود دارد که نباید از آن غفلت کرد و تاکنون بنیاد مهدویت و آینده پژوهی اصفهان 70 هزار نفر را در سطح استان آموزش داده است.
حجت الاسلام نيلي پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مهدی نیلی پور، رییس بنیاد مهدویت و آینده پژوهی استان اصفهان، ظهر امروز در چهارمین همایش گفتمان مهدویت که در تالار شیخ بهایی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، گفت: همه ما نماز می خوانیم اما دستور قرآن به اقامه نماز فردی، خانوادگی و در سطح جامعه است.

 

رییس بنیاد مهدویت و آینده پژوهی اصفهان ادامه داد: در مورد حج هم همین طور است و باید اقامه شود، مهدویت هم باید در جامعه اقامه شود و دوستدار امام زمان(عج) بودن با اقامه مهدویت متفاوت است.

 

وی با تقدیر از نقش بسیار با ارزش حجت الاسلام قرائتی در بسط معارف مهدویت در استان ابراز داشت: یکی از افراد واقعا موفق در تبلیغ دین آقای قرائتی هستند که 10 سال پیش پیشنهادی برای تأسیس بنیاد فرهنگی امام مهدی(عج) در اصفهان را دادند در حالی که هیچ پشتوانه مادی وجود نداشت.

 

مهدویت قاعد در مقابل مهدویت قائم مانع ظهور و انقلاب امام زمان(عج) است

حجت الاسلام نیلی پور افزود: با نگاهی به آثار آیت الله جوادی آملی درباره مهدویت با دو دسته از پیروان روبرو می شویم، یکی منتظران غائب و دیگری منتظران قائم، که تفاوت عمده ای با هم دارند.

 

استاد و پژوهشگر برجسته حوزه علمیه اظهار داشت: گروه اول که منتظران امام غائب اند وقتی که امام عصر(عج) ظهور می کنند، هیچ کاری نمی توانند برای ایشان انجام دهند و فایده ای به حال آن حضرت ندارند، چرا که از ابتدای امر امام غائب را می خواستند.

 

وی تصریح کرد: گروه دوم که مهدویت قائم است در مقابل مهدویت قاعد قرار دارد و در دوران غیبت مبارزه کرده و خود را آماده ظهور حضرت(عج) برای اطاعت از ایشان در پیروی از حق می کند.

 

حجت الاسلام نیلی پور هشدار داد: مبادا از جمله منتظران قاعد باشیم، چرا که اگر از قاعدین باشیم، به درد امام زمان(عج) نمی خوریم و جریان قاعدین در طول تاریخ انبیاء و امامان(ع) همیشه وجود داشته و الآن نیز وجود دارد و تفکری مردود است.

 

رییس بنیاد مهدویت و آینده پژوهی اصفهان در پایان تصریح کرد: ظرفیت عظیمی در جامعه برای فراگیری معارف مهدویت وجود دارد که نباید از آن غفلت کرد و تا کنون بنیاد مهدویت و آینده پژوهی اصفهان 70 هزار نفر را در سطح استان آموزش داده است./939/پ202/ح

ارسال نظرات