۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۲۶۲۱۱۵
مدیر حوزه علمیه خواهران اردبیل:

آگاه سازی خانواده ها با هجمه های فرهنگی دشمنان از مهم‌ترین وظایف طلاب و روحانیان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل گفت: آگاه‌سازی خانواده ها در برابر توطئه های رسانه ای کشورهای غربی و استکبار از مهم ترین اهداف طلاب و روحانیان است تا از این طریق با حفظ پایه های خانواده اسلامی در جامعه از بروز هرگونه مشکلات و آسیب ها در جامعه جلوگیری شود.
حجت الاسلام علي اصغر کاظمي، مدير حوزه علميه خواهران اردبيل

حجت الاسلام علی اصغر کاظمی، مدیر حوزه علمیه خواهران اردبیل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا دراردبیل، با اشاره به افزایش برنامه های فرهنگی و پژوهشی در سال جاری، اظهار داشت: راه اندازی مراکز تخصصی علوم قرآنی و تفسیر واحد خواهران در استان، جذب کیفی طلاب توانمند و مستعد، ارتقاء سطح پژوهشی و تبلیغی فارغ التحصیلان و ارتقاء سطح کیفی آموزشی و پژوهشی مدارس سطح استان اردبیل از جمله برنامه های سال جاری حوزه های علمیه خواهران است.

 

وی با تأکید بر لزوم توجه جدی طلاب به شعار سال و تلاش در تحقق آن، افزود: طلاب و روحانیان با توجه به الگو بودن و فرهنگ ساز بودن، نقش اساسی در تبیین شعار سال در جامعه دارند.

 

حجت الاسلام کاظمی تصریح کرد: همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت می تواند بسیاری از توطئه ها و حیله های دشمنان را نقش بر آب کند و در این جهت طلاب و روحانیان نقش آگاه سازی جامعه را بر عهده دارند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران اردبیل با اشاره به رشد کیفی و کمی حوزه های علمیه خواهران در استان، بیان داشت: حوزه های علمیه خواهران در استان اردبیل از جهت کمی و کیفی رشد و گسترش بسیار مناسبی داشته که از لحاظ کمّی تعداد طلاب خواهر نسبت به دو سال گذشته دو برابر بوده و از جهت کیفی نیز با توجه به جذب اساتید مجرب و توانمند در جایگاه مناسبی قرار داریم.

 

وی به لزوم افزایش حوزه های علمیه خواهران در سطح استان تاکید کرد و گفت: با توجه به بافت جمعیتی مناسب در صدد گسترش حوزه های علمیه خواهران در سطح استان مخصوصاً در مناطق محروم استان هستیم که با همکاری و مساعدت ویژه ائمه جمعه و مسؤولان استانی این امر در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

 

حجت الاسلام کاظمی ادامه داد: در سال جاری شاهد راه اندازی مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن برای تحصیل طلاب سطح سه هستیم که طلاب مستعد در این امر در مرکز تخصصی مشغول به تحصیل بوده و برای ادامه تحصیل لازم نیست به استان های همجوار رفت و آمد داشته باشند.

 

وی به استقبال گسترده خواهران برای تحصیل در حوزه های علمیه استان خبر داد و گفت: در سال های اخیر استقبال خواهران برای تحصیل در حوزه های علمیه استان افزایش یافته ولی متاسفانه به خاطر نبود فضای کافی فقط امکان پذیرش نصف خواهران میسر است.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل افزود: استقبال خواهران برای پذیرش در حوزه های علمیه اردبیل برای سال جاری به حدی بوده که این استقبال نسبت به استان های دیگر بی نظیر است.

 

این مسؤول با اشاره به ضرورت توجه به حوزه های علمیه خواهران، اظهار داشت: اگر در یک جامعه ای بنا بر این باشد که فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) عملی گردد، قطعا بهترین اشخاص برای انجام این مهم خواهران طلبه هستند.

 

حجت الاسلام کاظمی بیان داشت: با توجه به اینکه خواهران طلبه می توانند با حضور فعالانه خود بر بصیرت افزایی خواهران در سطح جامعه و به ویژه خانواده‌ها در عرصه مقابله با هجمه های فرهنگی بیفزایند، بنابراین می توان گفت که حوزه های علمیه خواهران پرورشگاه مادران این جامعه در جهت تربیت فرزندان صالح و شایسته است.

 

وی با اشاره به جنگ شدید رسانه ای کشور های غرب بر علیه خانواده های ایرانی، خاطرنشان کرد: غرب با استفاده از امواج رسانه ای و شبکه های اجتماعی و با تولید فیلم ها، سریال ها و برنامه های مختلف در صدد بر هم زدن بنیان های خانواده در ایران اسلامی است.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل تصریح کرد: خانواده سالم سبب رشد و شکوفایی جامعه اسلامی در تمام ابعاد خواهد شد و غرب با راه اندازی سریال های خانوادگی در صدد از بین بردن پایه های خانواده سالم در جامعه است.

 

حجت الاسلام کاظمی ادامه داد: طلاب و روحانیان حوزه های علمیه و به ویژه طلاب خواهر نقش بسیار خطیری در مبارزه با هجمه های دشمنان دارند.

 

وی اظهار داشت: آگاه‌سازی خانواده ها در برابر توطئه های رسانه ای کشورهای غربی و استکبار از مهم ترین اهداف طلاب و روحانیان است تا از این طریق با حفظ پایه های خانواده اسلامی در جامعه از بروز هرگونه مشکلات و آسیب ها در جامعه جلوگیری شود./937/ت302/ح

ارسال نظرات