۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۲۶۲۱۴۲

رییس جمهور از مقبرة الشعرای تبریز بازدید کرد

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در جریان سفر به استان آذربایجان شرقی و تبریز با حضور در مقبره الشعرای تبریز از نزدیک در جریان طرح توسعه این مجموعه فرهنگی تاریخی قرار گرفت.
مقبره الشعرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، دکتر حسن روحانی، رییس جمهور کشورمان عصر امروز با حضور در مجموعه فرهنگی تاریخی مقبره الشعرای تبریز، بر مزار شاعر نامور آذربایجان محمدحسین بهجت تبریزی ملقب به شهریار حاضر شد و با قرائت فاتحه یاد و خاطره این شاعر پرآوازه را گرامی داشت.

 


رییس جمهور کشورمان دقایقی پیش پس از حضور در این مجموعه در دفتر یادبود این شاعر بزرگ نوشت: «احترام به شعرا و فرهیختگان این مرز و بوم جزو ارزش‌ها و فرهنگ اسلامی – ایرانی ماست، چه خوب که مقبره‌ جمع بزرگی از شعرا و عرفا در یک جا جمع شده‌ است به امید آنکه ملت فرهنگ‌دوست ما بتوانند به فرهنگ این مرز و بوم تعالی ببخشند.»

 


بنابر این گزارش، در این بازدید که علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیز رییس‌ جمهور را همراهی می‌کرد، گزارشی از طرح توسعه و بازسازی این مجموعه تاریخی – فرهنگی به رییس جمهوری ارایه کرد و مدیرمل فرهنگ و ارشاد اسلامی به تشریح اقدامات صورت گرفته در این راستا پرداخت.

 


همچنین با حضور رییس جمهوری و در جریان نشست توسعه و سرمایه گذاران در تبریز بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی چندین طرح توسعه ای، فرهنگی، آموزشی و اقتصادی استان آذربایجان شرقی به صورت ویدئو کنفرانس صورت گرفت که همزمان در این مراسم، دستور عملیات اجرایی شماری از پروژه های اجرایی نیز صادر شد.

 


بنابر این گزارش، در این مراسم عملیات اجرایی آزادراه تبریز ـ مرند ـ بازرگان به طول 253 کیلومتر و با مشارکت دولت جمهوری اسلامی ایران و یک شرکت ترکیه ای، آزادراه مراغه ـ دهشترود به طول 92 کیلومتر به صورت مشارکتی بین دولت و بخش خصوصی و همچنین تاسیس شهر جدید شهریار با فرمان رییس جمهوری آغاز شد.

 


همچنین در ادامه این مراسم نیز بهره برداری از بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان، طرح بزرگ دیتا سنتر استان آذربایجان شرقی، ساختمان آموزش و تحقیقاتی جهاد این استان و همچنین مجتمع رفاهی و خدماتی فرهنگیان و پل میدان شهیدان حضرتی معروف به راه آهن و همچنین تقویت خط اتوبوسرانی تبریز(BRT) آغاز شد./935/پ203/ب4

ارسال نظرات