۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳
کد خبر: ۲۶۲۱۴۸
پژوهشگر ادبیات معاصر:

عنصر مقاومت در ادیان الهی حذف شدنی نیست

خبرگزاری رسا ـ پژوهشگر ادبیات معاصر عنصر مقاومت در ادیان الهی را حذف نشدنی دانست و گفت: اگر در بین مصلحان این عنصر حذف شود، در واقع آنها به اعمال الهی عمل نکرده اند.
امام موسي صدر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید صادق رضایی پژوهشگر ادبیات معاصر در چهاردهمین نشست کبوتران مسجد دوردست با موضوع مقاومت در آثار و اندیشه امام موسی صدر که بعد از ظهر امروز 30 اردیبهشت ماه به همت دفتر ادبیات و هنر پایداری مرکز آفرینش های ادبی در سالن سلمان هراتی حوزه هنری تهران برگزار شد، با اشاره به فعالیت های امام موسی صدر، گفت: امام موسی صدر تحصیلات خود را در حوزه علمیه آغاز کرد و بخشی از تحصیلات خود در دانشگاه تهران، سپس در حوزه علمیه نجف و قم ادامه داد.

 

وی افزود: امام موسی صدر جنبه منحصر به فرد و یک نگاه تاسیسی به جامعه لبنان داشت، چرا که در لبنان جامعه شیعی از ارزش و اعتبار برخوردار نبود و او در آن شرایط مقاومت را در آنجا ایجاد کرد.

 

پژوهشگر ادبیات معاصر عنصر مقاومت در ادیان الهی را حذف نشدنی دانست و گفت: اگر در بین مصلحان این عنصر حذف شود، در واقع آنها به اعمال الهی عمل نکرده اند.

 

رضایی کمترین بهای مقاومت را دوری از وطن دانست و عنوان کرد: نمونه این افراد سید صالح عاملی است که از سوی حکومت عثمانی ها در تنگنا بود و در زندان عثمانی ها با توسل آزاد می شود و سپس پناهنده به ایران و عراق می شود.

 

وی اظهار داشت: شهادت، هجرت از وطن، محرومیت و شهادت مزد عنصر مقاومت انسان های بزرگ است که آن را در در زندگی خود انتخاب می کنند.

 

پژوهشگر ادبیات معاصر با بیان اینکه توحید واقعی آن است که انسان را به شهادت برساند، بیان کرد: در آیه ای از قرآن آمده است که کسانی که ایمان می آورند پروردگار خود را خدای یگانه می دانند و در این راه استقامت می ورزند، تا فرشته ای بر آنها نازل می شود.

 

رضایی در ادامه گفت: این استقامت نباید زبانی باشد و توحید زمانی به درجه والای خود می رسد که در برابر دشمنان استقامت ورزیده شود.

 

وی با بیان این سخن امام موسی صدر که اسراییل شر مطلق است، خاطر نشان کرد: ایشان معتقد بودند که اگر چپ ها با اسراییل درگیر شود ما طرف چپ ها را می گیریم و این حاکی از شیطان صفت بودن اسراییل است که انسان آزاده باید آن را در نظر بگیرد./818/پ202/ب4

ارسال نظرات