۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۲۶۲۱۵۲

نخستین نشست شورای تبلیغ چهارمحال و بختیاری در سال جاری برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین نشست شورای تبلیغ استان چهارمحال و بختیاری در سال جاری، عصر امروز با حضور اعضا به میزبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان برگزار شد.
نشست شوراي تبليغ چهارمحال و بختياري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، نخستین نشست شورای تبلیغ استان چهارمحال و بختیاری در سال جاری، عصر امروز با حضور اعضا به میزبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان برگزار شد.

 

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام محسن غلامیان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با ارائه گزارشی از برنامه های تبلیغی فرهنگی و ظرفیت های موجود در امامزادگان، مساجد، حسینیه ها و تکایا، طرح اعزام مبلغان، بصیرت عاشورایی، آموزش حافظان قرآن، دعوت از قاریان بین المللی، اهدای جوایز فرهنگی و نحوه همکاری در این زمینه را بیان کرد.

 

وی با تأکید بر این که طرح موضوعات تبلیغی بایستی با شناخت و اقتضائات زمان ایام تبلیغ صورت پذیرد، خواستار برگزاری کارگاه های تخصصی برای مبلغان اعزامی در سطح این استان شد که نتیجه آن را در رفع شبهات دینی و افزایش بصیرت اجتماعی بسیار مؤثر دانست.

 

حجت الاسلام غلامیان همچنین در ادامه از تخصیص اعتبار تملک دارائی های سرمایه ای به مبلغ 2 میلیارد و 300 میلیون ریال جهت تعمیر و باز سازی بقاع متبرکه و مساجد این استان در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: 1 میلیارد و 600 میلیون ریال از اعتبار مشخص شده، از محل اعتبارات ابلاغی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور و 700 میلیون ریال دیگر از محل اعتبارات استانی تأمین می شود.

 

حجت الاسلام کریم سرافراز، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری نیز با تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه به ظرفیت های موجود فرهنگی تبلیغی در ادارات فرهنگی ازجمله؛ سپاه، تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه و حوزه های علمیه اشاره و بر تشکیل جلسات مستمر شورای تبلیغ و بصورت گردشی به منظور برنامه ریزی جامع تأکید کرد.

 

وی با اشاره به همایش علما و طلاب این استان با حضور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در آینده ای نزدیک، خواستار استفاده هرچه بهتر از این ظرفیت شد و دستورالعمل ابلاغی و لیست سخنرانان رسیده از مرکز را قرائت کرد.

 

حجت الاسلام محمد کریمی، دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری نیز با ابراز خرسندی از تشکیل این جلسه، پیرامون استمرار جلسات طبق جدول زمانبندی، موضوع بندی مباحث بر اساس اولویت، تدوین برنامه های شورای تبلیغ و شیوه نامه و ساماندهی برنامه های تبلیغی دینی، دیدگاه خود را تشریح نمود.

 

حجت الاسلام رحمت الله اروجی، مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه با اشاره به فلسفه اصلی تشکیل این شورا، نظر خویش پیرامون پاسخگویی کافی به شبهات دشمن از طریق ماهواره، حساسیت انتخاباتی پیش رو، گردهمایی و جشن های میلاد امام عصر(عج)، اعزام مبلغان در ماه نزول قرآن، استفاده از ظرفیت مبلغان طرح تقویت مبانی اعتقادی و برگزاری نشست های مستمر طلاب و روحانیان در شهرستان ها را بیان کرد./9457/پ202/ب4

ارسال نظرات