۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۲۶۲۲۵۱
آیت‌الله مکارم شیرازی:

ریشه مفاسد اجتماعی و اخلاقی بدحجابی است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر لزوم کار جدی و همگانی برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه، ریشه بسیاری از معضلات و مفاسد اخلاقی و اجتماعی را بدحجابی دانست.
ديدار مسؤولان بنياد شهيد و ايثارگران قم با حضرت آيت الله مکارم شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید صبح امروز در دیدار شرکت کنندگان در اجلاس سراسری ع (عفاف، عزت، عشق) اظهار داشت: روبه رو شدن با شما که به دنبال ترویج امر مهم حجاب هستید، از بهترین ساعت‌های عمر من است.

 

وی با بیان این‌که اسلام هیچ دستوری را بدون فلسفه صادر نمی‌کند، ابراز کرد: شیعه معتقد به فلسفه تمامی احکام شرعی است همان‌طور که قرآن کریم و حضرات معصومین(ع) در بسیاری از مواقع فلسفه برخی از احکام را بیان کرده‌اند.

 

این مرجع تقلید با تأکید بر این‌که هیچ حکمی در اسلام بدون فلسفه صادر نشده است، گفت: چنانچه دستوری بدون فلسفه باشد، حکمت خدای متعال زیر سؤال می‌رود.

 

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: کسی که ازدواج کند، نصف دینش را بیمه کرده و باید مراقب نصف دیگر آن باشد؛ این بدان معناست که پنجاه درصد انگیزه‌های انسان، غریضه جنسی است.

 

وی تصریح کرد: از آنجایی که یکی از غرایض انسان، غریزه جنسی است، تفاوت بسیاری میان برهنگی و محجبه بودن بانوان در دین داری عموم مردم جامعه وجود دارد.

 

استاد برجسته درس خارج خاطرنشان کرد: من متعجبم از کسانی که در فلسفه حجاب شک و تردید دارند در حالی که مفاسد بدحجابی در جامعه عیان است.

 

وی خاطرنشان کرد: جمعیتی در قم به نام ناصحین وجود دارد که به دنبال تذکر لسانی و ترویج حجاب از طریق صحبت‌های نصیحت گونه با محارم بانوان بدحجاب هستند.

 

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر این‌که حجاب بر اساس دلالت و تصریح آیات قرآن کریم و نیز بر اساس ضروریت دین از جمله واجبات شرعی است، گفت: همه انسان‌ها و تمام فرقه‌ها، اسلام را با مقوله حجاب می‌شناسند که این خود نشانی بر وجوب شرعی این مهم است.

 

وی گفت: چنانچه بخواهیم در مقابل حجاب کوتاه آمده و به آن آزادی دهیم، باید در مقابل سایر محرمات و حتی قوانین اجتماعی و راهنمایی و رانندگی هم کوتاه آمده و به همه اعمال انسان‌ها آزادی دهیم.

 

مفسر برجسته قرآن کریم ابراز کرد: دشمنان غربی معتقدند که با رها شدن حجاب، نظام اسلامی نیز رها می‌شود چراکه این مقوله سنبل نظام شده است؛ از همین رو با تمام قوا به مبارزه با حجاب پرداخته‌اند حتی دولت‌های غربی هم که هیچ مخالفتی با مراسمات مذهبی انجام نمی‌شود، به شدت با حجاب مقابله می‌کنند.

 

وی عنوان کرد: فعالیت‌هایی که در خصوص حجاب و عفاف انجام می‌شود چنانچه اثری جز جلوگیری از ترویج بی عفتی هم نداشته باشد، باید ادامه پیدا کند.

 

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی تأکید کرد: آموزش و پرورش در برابر مقوله حجاب مسؤول است زیرا به راحتی می‌تواند از دوران طفولیت، کودکان را با مقوله حجاب آشنا کنند.

 

وی تأکید کرد: دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، هواپیماها، صدا و سیما و ادارات از دیگر مسؤولان ترویج حجاب هستند؛ چنانچه دانشگاه‌ها و ادارات با بخش‌نامه‌های مربوطه استقبالی از بدحجابان نداشته باشند و صدا و سیما و رسانه‌ها هم به نمایش اثرات خوش حجابی بپردازند، تأثیر بسزایی در ترویج این مهم خواهد داشت.

 

این مرجع تقلید با بیان این‌که ریشه بسیاری از فسادها به بدحجابی باز می‌گردد، گفت: فسادهایی که از طلاق والدین نشأت می‌گیرد هم به مسأله بدحجابی باز می‌گردد زیرا یکی از مهم‌ترین علل طلاق در جامعه، بدحجابی زنان و دلزده کردن مردان از همسران خود است./997/پ202/ج

ارسال نظرات