۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۲۶۲۲۶۰
حجت‌الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

نتیجه بدحجابی را می‌توان در دادگاه‌های خانواده مشاهده کرد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم رعایت دستورات اسلام را به خیر و صلاح دنیا و آخرت افراد و جامعه دانست و گفت: عوارض سوء بدحجابی در جامعه را می‌توان در دادگاه‌های خانواده ملاحظه کرد.
حجت الاسلام والمسلمين نظري منفرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد استاد حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در جمع شرکت کنندگان در اجلاس سراسری ع (عفاف، عزت، عشق) ضمن تبریک روز دوم شعبان المعظم و شب ولادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: ماه شعبان ماه رسول خدا(ص) است.

 

وی ادامه داد: چنانچه مؤمنی باور به مبدأ و خدای متعال و نیز معاد و قیامت داشته باشد، باید به دنبال رضوان الهی حرکت کند و آن نیز جز با شناخت رسول گرامی اسلام (ص) ممکن نیست.

 

استاد حوزه علمیه قم ابراز کرد: کاربرد دین تنها معادی نیست که در این دنیا عمل کند و در قیامت به نتیجه اعمال خود برسد؛ بلکه با توجه به آموزه‌های دینی، رعایت احکام شرعی دنیای مردم را نیز آباد می‌کند.

 

وی خاطرنشان کرد: کسی که کار نیک، صالح و عمل خوب انجام می‌دهد، زندگی پاک به او داده می‌شود و قیامت آبادی خواهد داشت اما این بدان معنا نیست که دنیای وی آباد نشود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نظری منفرد افزود: دین آثاری در دنیا دارد که فرد با رجوع به منابع و مصادر، آثار مثبت و منفی اعمال خود در دنیا را خواهد شناخت.

 

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم تصریح کرد: ناسپاسی تأثیر منفی و قابل ذکری در زندگی دنیایی دارد؛ خداوند اخطار داده است که بر تن فرد ناسپاس، لباس ترس بپوشاند.

 

استاد حوزه علمیه قم گفت: نسل امروز ما که نه جنگ و نه شرایط وخیم اول انقلاب را دیده‌اند، بدانند که عده‌ای با تمام هستی خود به پیشگاه خدای متعال رفتند تا انقلاب بزرگ اسلامی را به ارمغان برسانند و امروز باید این خون‌ها را ارج نهاد.

 

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم خاطرنشان کرد: قوم سبأ ناسپاسی کردند و در مقابل نیز ناسپاسی دیدند؛ بدحجابی هم در جامعه ما ناسپاسی در مقابل نعمت جمهوری اسلامی است؛ باید توجه داشت که مبادا این غنا و امنیت و نعمت، ما را مغرور کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان این‌که حجاب در راستای مصلحت فرد و جامعه است، گفت: ملت ما باید باور به ضروری بودن و وجوب شرعی آن در جامعه پیدا کنند.

 

وی تأکید کرد: دستوراتی که اسلام داده است، در راستای خیر و صلاح جامعه و افراد است؛ عوارض سوء بدحجابی در جامعه را می‌توان در دادگاه‌های خانواده ملاحظه کرد.

 

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که دستورات اسلام در راستای صلاح فرد و جامعه است، گفت: خدای متعال حجاب را برای مردان و زنان قرار داده تا انسان‌ها شخصیت واقعی خودشان را دریابند./997/پ202/ف

ارسال نظرات