۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۲۶۲۳۰۲
مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود مرکز تخصصی مهدویت خراسان رضوی:

یکی از آسیب های مهدویت، نظریه‌های افراد نا آشنا با منابع مهدوی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود مرکز تخصصی مهدویت خراسان رضوی، نظریه دادن بعضی از افرادی که به منابع مهدویت آشنا نیستند و آگاهی ندارند، را یکی از آسیب های انحرافی مهدویت دانست.
مهدويت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همایش علمی کاربردی نقش بانوان مبلغ در جامعه منتظر با حضور حجت الاسلام محمد رضا فوادیان، استاد حوزه و دانشگاه و حجت الاسلام سید جعفر موسوی نسب، مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود مرکز تخصصی مهدویت خراسان رضوی پیش از ظهر امروز در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

 

حجت الاسلام فوادیان، گفت: انتظار در حقیقت ایمان به خداوند تبارک و تعالی و جریان ولایت است و منتظران به صدق گفتار خداوند و پیامبر و اهل بیت علیهم السلام ایمان دارند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه، به تبیین نقش بانوان در جامعه و مبارزه با خرافات و نیز نقش آن ها در جامعه پرداخت و تصریح کرد: نخستین و مهم ترین گام بالابردن مطالعه و شناخت بیشتر از امام زمان و داشتن سیر مطالعاتی و انس و ارتباط عقلی و علمی با امام عصر و مسایل مهدویت است.

 

وی، ارتقای بحث مهدویت در منزل جهت اعضای خانواده را از دیگر نقش بانوان عنوان و اظهار کرد: این که چقدر در تربیت نسل منتظر تلاش کرده ایم؟ کتابها و نرم افزارها و نشریات مناسب با اقشار سنی مختلف موجود می باشد که باید تهیه شود و در اختیار خانواده ها قرار گیرد.

 

حجت الاسلام فوادیان، به وظیفه و نقش بانوان در حوزه اجتماع اشاره و خاطرنشان کرد: تاکنون برای امام زمان چه کار کرده ایم؟

 

لزوم شناخت آسیب های مهدویت

 

این استاد حوزه و دانشگاه، با اشاره به آیه 71 سوره اسرار که می فرماید: «یَوْمَ نَدْعُوا کُلَّ أُناسٍ بِإِمامِهِمْ فَمَنْ أُوتِیَ کِتابَهُ بِیَمینِهِ فَأُولئِکَ یَقْرَؤُنَ کِتابَهُمْ وَ لا یُظْلَمُونَ فَتیلاً»، بیان داشت: ما در برابر جامعه، انحرافات، شبهات و آسیبهای جامعه مسؤول هستیم.

 

حجت الاسلام موسوی نسب، نظریه دادن بعضی از افرادی که به منابع مهدویت آشنا نیستند و آگاهی ندارند، را یکی از آسیب های انحرافی مهدویت دانست و تصریح کرد:  چندین سایت، کتاب و شبکه های تلویزیونی خلاف حقیقت مهدویت به این بحث می پردازند.

 

وی آشنایی کامل با معارف مهدویت را یکی از ضرورت های معارف مهدویت، عنوان و اظهار کرد: دنیا تشنه معارف ناب مهدویت است. بنابراین  ابتدا باید رصد آسیب ها و شبهات صورت گیرد و مطالعات لازم در این خصوص انجام شود./1310/پ202/ب4

ارسال نظرات