۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۲۶۲۳۰۹
معاون فرهنگی آستان مقدس قم:

انقلاب فرهنگی راهکار مبارزه با جاهلیت معاصر است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: پیامبر(ص) در مقابله با جاهلیت، انقلاب فرهنگی و اعتقادی به راه انداخت و در دل ها نفوذ کرد بنابراین آنچه پیامبر را بر جامعه جاهلیت پیروز کرد، زور و شمشیر نبود.
معاون فرهنگي حرم حضرت معصومه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) حجت الاسلام  مهدی احمدی ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه اظهار داشت: با نگاه به تاریخ، شاهد دورانی تاریک به نام دوران جاهلیت هستیم؛ البته این جاهلیت به معنای جاهلیت در برابر علم و دانش نبود، بلکه جاهلیت در برابر اسلام و آموزه های توحیدی بود.

 

وی با بیان این که هرآنچه در برابر فرهنگ اسلامی قرار داشته باشد، جاهلیت است، تصریح کرد: مهم ترین شاخصه های دوران جاهلیت خودنمایی زنان، گسترش شهوت و فساد اخلاقی، جنگ و خونریزی، و وحشی گری می باشد و براین اساس، جاهلیت در تمامی دوران ها می تواند باشد.

 

حجت الاسلام احمدی با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر این که جاهلیت بازتولید شده است و امروز شاهد جاهلیت مدرن هستیم، ادامه داد: گویی تعمدانه و برنامه ریزی شده، جوامع را به سمت جاهلیت حرکت می دهند.

 

وی جاهلیت را نشانه قدرت نمایی شیطان و اندیشه های شیطانی معرفی و عنوان کرد: نبی مکرم اسلام(ص) بیان می دارد که من بین دو جاهلیت برانگیخته شدم و جاهلیت دوم از جاهلیت اول بد تر و خطرناک تر است. چون در زمان جاهلیت قبل از اسلام، دانش و علم به گستردگی امروز نبوده و همان جاهلیت، امروز مسلح به علم و دانش شده است.

 

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) تصریح کرد: اگر در جاهلیت انواع و اقسام مفاسد و جنایت ها وجود داشت؛ آن زمان ابزار امروزی در اختیار نبود، گسترش، فراگیری و...، امروزه در کنار جاهلیت پیشین آمده و اوضاع را خطرناک تر کرده است.

 

وی به وظیفه امروزی فعالان فرهنگی در مقابله با جاهلیت معاصر اشاره کرد و گفت: برای این که راه را به درستی بپیماییم، باید ببینیم نبی مکرم اسلام(ص) در مقابله با جاهلیت چگونه عمل کردند و جامعه را از جاهلیت نجات دادند؛ چراکه ما غیر از آموزه های دینی و سنت نبوی چیز دیگری در دست نداریم.

 

حجت الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) در مقابله با جاهلیت، انقلاب فرهنگی و اعتقادی به راه انداخت و در دل ها نفوذ کرد بنابراین آنچه پیامبر را بر جاهلیت پیروز گرداند، زور و شمشیر نبود.

 

وی با بیان این که قرآن به ما توصیه می کند، مردم را با زبان حکمت و موعظه حسنه به سوی خدا دعوت کنیم، اظهار داشت: پیامبر اسلام(ص) با توصیف خدا، تبیین توحید، رهبری و پیامبری خود و پیامبران پیشین، بیان سرگذشت امت های قبلی و عبرت ها، یادآوری معاد، اثبات عقلانی توحید و معاد، اسلام را در جامعه حاکم کرد.

 

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) تصریح کرد: اگر نوع نگاه و فکر تغییر کند، موجب می شود که رفتار افراد نیز تغییر کند. ممکن است برخی از افراد، گناه خود را گناه ندانند، از این رو توجه خاصی برای ترک آن ندارند، ولی زمانی که فرهنگ درستی در جامعه حاکم باشد، رفتار افراد تحت تأثیر آن فرهنگ قرار می گیرد./1323/د101/ی

ارسال نظرات