۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۲۶۲۳۳۸
نهاوندیان:

دوران کنونی نقطه عطفی در تاریخ اقتصاد ایران است

خبرگزاری رسا ـ نهاوندیان در جمع فعالان اقتصادی و صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: بسیاری از قوانین باید متناسب شرایط جدید اقتصادی کشور اصلاح شود، در حال حاضر نقطه عطفی در تاریخ اقتصاد ایران را شاهد هستیم و شرایط برای یک جهش اقتصادی آماده است.
نهاونديان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نهاوندیان، رییس دفتر رییس‌جمهور در نشست اعضای اتاق بازرگانی، صنایع و معادن آذربایجان شرقی با اشاره به مناسبات خارجی دولت تدبیر و امید اظهار داشت: با نگاهی به عزم داخلی و با تحلیل شرایط منطقه‌ای و جهان پیش‌بینی می‌شود که مسیر مذاکرات هسته‌ای به توفیق برسد.


وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تصویر دیگر کشورها نسبت به ایران کاملاً دگرگون شده است، ایران اسلامی در حال حاضر با پیشنهاد جهان عاری از خشونت، پرچمدار مقابله با تروریسم در منطقه شده است، هر چه مقامات رژیم صهیونیستی علیه ایران سخنرانی می‌کنند. با یک اکراه و عدم استقبال ملت‌های دنیا و حتی کشورهای غربی روبه‌رو می‌شوند.


رییس دفتر رییس‌جمهور تصریح کرد: برای کشور یک توفیق است که پارلمان اروپا به کنگره آمریکا پیغام می‌دهد که اگر شما در مذاکرات هسته‌ای سنگ‌اندازی می‌کنید، ما صف خود را از شما جدا خواهیم کرد و موافق ادامه تحریم‌ها علیه ایران نیستیم.


نهاوندیان یادآور شد: اگر انسجام داخلی را با توفیقات به دست آمده در زمینه مسایل سیاست خارجی همراه کنیم و با هوشیاری مردم و ابراز حمایت بدون شائبه آنان، این مسیر منطقی و عزتمندانه طی خواهد شد، باید همزمان با دفاع از حقوق هسته‌ای، موانع راه توسعه، تولید و صادرات را در کشور برداریم.


وی با تأکید بر این‌که هدف دولت تدبیر و امید حفظ حق توسعه در همه بخش‌های اقتصادی کشور است، خاطرنشان کرد: توسعه در کشور تنها مختص به مسائل هسته‌ای نیست و همه بخش‌های کشور را شامل می‌شود، بنابراین بایستی به فکر توسعه متوازن صنعت و اقتصاد کشور باشیم.


نهاوندیان با بیان اینکه هزینه‌های تحریم، قیمت تمام شده کالا و خدمات را در کشور بالا برد، گفت: برخی هزینه‌های پنهان تحریم در غیررقابتی بودن بازار خود را تحمیل می‌کنند و وقتی دسترسی به بازار کم شود، حضور در زنجیره تولید جهانی در دسترس بخش خصوصی قرار نخواهد گرفت.


وی با ابراز امیدواری از شکست تحریم‌های اقتصادی با تلاش دولت یازدهم خاطرنشان کرد: باید با مشارکت بیشتر بخش خصوصی اتاق‌های بازرگانی و همچنین تشکل‌های اقتصادی؛ شاهد بازارگشایی صادراتی در کشور باشیم، اتاق‌های بازرگانی باید تجمیع توان بخش خصوصی را بر عهده بگیرند.


نهاوندیان جامع‌نگری را لازمه یک قانون و مقررات دانست و گفت: نباید تنها از یک منظر، مسائل کشور را نگاه کرد و بسیاری از قوانین باید متناسب شرایط جدید اقتصادی کشور اصلاح شود، در حال حاضر نقطه عطفی در تاریخ اقتصاد ایران را شاهد هستیم و شرایط برای یک جهش اقتصادی آماده است./935/پ202/ش

ارسال نظرات