۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۲۶۲۳۴۷
امام جمعه شهرستان سنقر:

مهم ترین اصل مذاکره حفظ عزت و اقتدار ایران است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان سنقر گفت: حفظ چهارچوب ها و خطوط قرمز تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب، مهم ترین مسأله در مذاکرات است.
حجت الاسلام شمس الله برقراري، امام جمعه سنقر و کليايي

حجت الاسلام شمس اله برقراری، امام جمعه شهرستان سنقر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه اظهار کرد: مهم ترین مسأله در مذاکرات، حفظ چهارچوب ها و خطوط قرمز تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب است.


وی افزود: چهارچوب اصلی مذاکرات، حفظ منافع ملی و استقلال کشور است، نباید این ذهنیت بوجود آید که ایران از سر نیاز وارد مذاکره شده است.


امام جمعه سنقر خاطرنشان کرد: ایران از سر نیاز و احتیاج بر سر میز مذاکرات نیامده و طرف مقابل، بیشتر از ایران به این مذاکرات نیازمند است.


وی با ذکر این مطلب که حق را باید از ظالم پس گرفت، ادامه داد: ایران به دنبال احقاق حقوق قانونی خود است، حتی اگر دشمن تحریم ها و فشار بیشتری بر کشور اعمال کند، باز هم ملت ایران راهی برای برون رفت از این تنگنا و تحریم ها خواهد یافت و طرح و برنامه های ناب و مهمی را به اجرا خواهد گذاشت.


این مسؤول بر اهمیت حفظ خطوط قرمز تأکید کرد و اظهار داشت: بارها شاهد تهدیدات پوچ و توخالی آمریکا بوده ایم، این تهدیدها از خطوط قرمز ایران بوده و در صورت تکرار، مسؤولان باید میز مذاکره را ترک کنند.


وی همچنین به لغو سریع تحریم ها اشاره کرد و گفت: با امضای توافق نامه باید تحریم ها بلافاصله لغو شده و امکان بازگشت سریع تحریم ها علیه ایران وجود نداشته باشد.


امام جمعه سنقر افزود: مهم ترین اصل در مذاکره حفظ عزت نظام اسلامی است و به هیچ عنوان نباید خدشه ای بر عزت و اقتدار کشور، وارد شود.


حجت الاسلام برقراری ادامه داد: هدف دشمنان برچیده شدن بستر تأسیسات هسته ای و تغییر کاربری برگشت ناپذیر مراکز هسته ای در ایران است، در مقابل، آن ها نیز باید ریشه تحریم ها را طوری بخشکانند که امکان بازگشت سریع آن ها وجود نداشته باشد در غیر اینصورت باید مسؤولان نظام بستر برگشت سریع و توانمندی کنونی در زمینه هسته ای و غنی سازی تا 20 درصد را فراهم کنند.


این مسؤول با توجه به سابقه تاریک و سیاه طرف مقابل مذاکره، خاطرنشان کرد: متأسفانه آمریکا قابل اعتماد نبوده و نمی توان به مذاکرات و توافق چندان خوش بین بود، سابقه تاریک آمریکا در مسائل مربوط به تحریم و کارشکنی های همیشگی، در نظام جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد که هیچ امیدی به تغییر رویه آمریکایی ها نیست.


وی در پایان با تأکید بر لزوم توجه بیشتر به استفاده از ظرفیت های داخلی، خاطرنشان کرد: بهتر است به جای چشم داشت به نتیجه مذاکرات،  بیشتر بر پتانسیل و توانایی جوانان و دانشمندان ایران تکیه کرد و با توکل به خداوند متعال شاهد پیشرفت در تمام عرصه ها خواهیم بود و بر ایثار، جهاد و به ویژه اقتصاد مقاومتی تکیه کنیم./857/ت302/ح

ارسال نظرات