۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۲۶۲۳۵۵
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

آیت الله فیاض همواره با تحریف کنندگان دین مبارزه می‌کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابعاد شخصیتی آیت الله حاج شیخ احمد فیاض، گفت: جایگاه علما موجب می شود تا در برابر ظلم و فساد ایستادگی و به مبارزه با ظالمان بپردازند.
حجت الاسلام سالک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام احمد سالک، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، ظهر امروز در همایش تجلیل از مقام علمی و معنوی آیت الله حاج شیخ احمد فیاض، در مدرسه علمیه امام صادق(ع) اصفهان، با بیان جایگاه علمی و معرفتی آیت الله فیاض اظهار کرد: آیت الله فیاض همواره حامی مردم به ویژه دستگیر شدگان از سوی ایادی رضا خان بود.

 

حجت الاسلام سالک در ادامه افزود: آیت الله فیاض یکی از مبارزان مهم و مؤثر در دوران خفقان رضا خان بود و همواره با خاندان ظالم و زورگوی پهلوی مبارزه کرد، حاج شیخ احمد فیاض از جمله کسانی بود که با تحریف مبانی دینی مبارزه می کرد و اجازه نمی داد اشخاص خواسته یا ناخواسته دست به تحریف دین بزنند.

 

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، آیت الله فیاض را دارای غیرت دینی دانست و تصریح کرد: ایشان شخصیتی دشمن شناس و موقعیت شناس بود و همواره حامی مردم و در میان مردم بود و علیرغم جایگاه علمی و معنوی بالایی که داشت بسیار متواضعانه با مردم مراوده داشت و همیشه در راه هدایتگری و روشنگری مردم در حال تلاش بود.

 

وی با اشاره به نقش مؤثر و ویژه علمای دینی در ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار خاطرنشان کرد: جایگاه علما موجب می شد تا در برابر ظلم و فساد و انحرافات ایستادگی کنند و به مبارزه با دشمنان بپردازند و با تلاش بی وقفه جامعه را به سوی ارزش های دینی و اسلامی هدایت کنند.

 

حجت الاسلام سالک با بیان اینکه از نزدیک با آیت الله فیاض آشنایی داشته و با خصوصیات اخلاقی وی آشناست گفت: آیت الله فیاض از کسی به غیر از خدا ترس و واهمه نداشت، ایشان همواره پیگیر مسائل سیاسی جامعه و انقلاب اسلامی بود و علاقه بسیار زیادی به امام خمینی داشته و همواره در خدمت انقلاب اسلامی بود./1304/پ203/ب4

ارسال نظرات