۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶
کد خبر: ۲۶۲۴۰۲
استاندار چهارمحال و بختیاری:

فرهنگ صله رحم در جامعه تقویت شود

خبرگزاری رسا ـ استاندار چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که باید فرهنگ صله رحم در بین عموم مردم تقویت شود و این از ضرورت های امروز جامعه اسلامی است، گفت: هیچ چیزی جای ارتباط صمیمانه و چهره به چهره با خویشاوندان را نمی ‌گیرد که این بهترین حالت صله رحم است.
قاسم سليماني، استاندار چهارمحال و بختياري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، قاسم سلیمانی، استاندار چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی این استان که به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، انقلاب اسلامی ایران را تقویت کننده فرهنگ اسلامی ایرانی در جامعه دانست.

 

وی با یادآوری ضعف ‌های فراوان فرهنگی کشور در قبل از پیروزی انقلاب، تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی موجب شد فرهنگ ایرانی اسلامی به یک فرهنگ غالب، مؤثر و قوی در جامعه تبدیل شود که آثار این تحولات را در برپایی با شکوه مراسم ‌های شهادت و ولادت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و ترویج روحیه ایثارگری در جامعه به عینه مشاهده می ‌کنیم.

 

سلیمانی با بیان این که متأسفانه برخی از مکارم اخلاقی در جامعه مورد غفلت و بی ‌توجهی قرار گرفته ‌اند، تصریح کرد: در عین حال که نقاط قوت فرهنگی را در کشور شاهد هستیم اما متأسفانه نسبت به برخی از مسائل فرهنگی همچون صله‌رحم، ازدواج و مسائلی از این قبیل غفلت صورت گرفته است.

 

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که صله رحم در جامعه ضعیف است، گفت: صله رحم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است؛ بنابراین کم ‌رنگ شدن آن به صلاح جامعه اسلامی نیست که باید همگان به آن توجه ویژه داشته باشند.

 

این مقام مسؤول با تأکید بر این که باید فرهنگ صله رحم در بین عموم مردم تقویت شود و این از ضرورت های امروز جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: متأسفانه تغییر در برخی از آداب و رسوم و گرایش خانواده ها به سمت زندگی تجمل گرایی که به هیچ وجه با فرهنگ سبک زندگی اسلامی هم خوانی ندارد، سبب کاهش صله رحم در جامعه شده است.

 

وی با بیان این که ترک صله رحم به بهانه حفظ شأن خانوادگی و آبرو در اسلام پذیرفته نیست، تصریح کرد: انسان حتی با خویشاوندانی که در رفتار و منش با آن ها اختلاف دارد باید به سنت و فریضه الهی ‌اش عمل و سعی کند آن ها را به روش صحیح به معروف دعوت کند.

 

عالی ترین مقام دولت در چهارمحال و بختیاری صله رحم را مقدمه توجه و پاداش خداوند به انسان دانست و افزود: هیچ چیزی جای ارتباط صمیمانه و چهره به چهره با خویشاوندان را نمی‌گیرد اما در برخی مواقع ممکن است ارتباطات و دسترسی به فامیل به جهت مسافت زیاد مشکل باشد که در این صورت با تماس تلفنی می‌توان با آن ها ارتباط برقرار کرده و در غم و شادی آنها شریک شود./9457/پ203/ب4

ارسال نظرات