۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۲۶۲۴۰۸
استاد حوزه و دانشگاه:

عبادت عاشقانه در گرو کسب معرفت به خداوند است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: هر چه معرفت نسبت به خداوند بیشتر باشد، عشق به عبادت نیز بیشتر است؛ از این رو تا توحید و خداشناسی زیاد نشود، هرگز به این عشق نخواهیم رسید.
عبادت عاشقانه در گرو کسب معرفت به خداوند است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم حیدری، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در سلسله نشست های تفسیر زیارت جامعه کبیره که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد برگزار شد، با اشاره به این که عبودیت، تسلیم محض خداوند بودن است، افزود: داشتن لقمه حلال، زهد، عدم تعلق به دنیا و عبادت فراوان باعث می شود افراد بر امور غیبه آگاه شوند.

 

وی با اشاره به آیه «عَـٰلِمُ الْغَیْبِ فَلَا یُظْهِرُ عَلَی‌ غَیْبِهِ أَحَدًا إِلَّا مَنِ ارْتَضَی‌' مِنْ رَسُولٍ، عالم الغیب او است و هیچکس را بر اسرار غیبش آگاه نمى سازد، مگر رسولانى که آن ها را برگزیده است»، افزود: این آیه در صدد دفاع از مقام رسالت و در صدد دفاع از محتوای دعوت پیامبران است. 

 

وی با بیان این که ائمه اطهار(ع) بر امور غیب آگاه هستند، افزود: اهل بیت(ع) از باطن افراد مطلع هستند؛ از این رو زندگی من و شما در معرض دید امام زمان(عج) است.

 

این استاد مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد گفت: امام رضا(ع) فرمودند: « پیامبر اکرم(ص) مرتضی و پسندیده نزد خدا است و ما وارثان همان رسولی هستیم که خدا او را بر هر چه از غیب که خودش خواست آگاه کرد، ما می دانیم آنچه بوده است و آنچه را تا قیامت خواهد بود».

 

حیدری اظهار کرد: خداوند کسی را بر تمام غیبش مطلع می کند که از او خشنود باشد، من و شما نیز اگر اعمالی انجام دهیم که خداوند از ما راضی شود، خداوند ما را از امور غیبی خود آگاه می کند.

 

وی افزود: امام باقر(ع) فرمودند: «خداوند علمی دارد که جز او نمی داند و علمی دارد که ملائکه و مقرّبین و انبیاء آن را می دانند؛ و ما نیز به آن علم آگاهیم».

 

استاد مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد گفت: کسی که با عشق عبادت می کند، این علامت خشنودی خدا از او است، هر کس از گناه نیز متنفر بود، بداند مورد خشنودی خداوند قرار گرفته است. این گونه افراد کاری را انجام می دهند که مورد رضای خداوند باشد.  

 

وی در پاسخ به این پرسش که چه کنیم عشق به مناجات و عبادت در ما به وجود بیاید؟ یادآور شد: هر چه معرفت نسبت به خداوند بیشتر باشد، این عشق نیز بیشتر است؛ از این رو تا توحید و خداشناسی زیاد نشود، هرگز به این عشق نخواهیم رسید./1309/پ202/ب5

ارسال نظرات