۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۲۶۲۴۲۴
کارشناس مذهبی؛

امام حسین چراغ هدایت بشر در تاریکی ها و کشتی نجات در طوفان بلاها است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ثمری افزود: امام حسین (ع) چراغ هدایت بشر در تاریکی ها و کشتی نجات در طوفان بلاها است که اگر کسی از نور این چراغ بهره مند شود، هرگز در تاریکی نخواهد ماند و هرکس بر کشتی نجات او سوار گردد در طوفان بلاها گرفتار نمی آید.
حجت الاسلام ثمري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  حجت الاسلام علی ثمری، کارشناس مذهبی  شامگاه پنج شنبه 31اردیبهشت ماه در مراسمی که بمناسبت میلاد امام حسین (ع) درمهدیه تهران برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت میلاد باسعادت امام حسین(ع) گفت: امام حسین (ع) انسان کاملی است، چرا که خداوند متعال همه کرامات‌ انبیای‌ الهی‌ را به‌ امام‌ حسین‌ (ع)عنایت‌ کرده است.


وی با اشاره به جمله معروف «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه» افزود: امام حسین(ع) چراغ هدایت بشر در تاریکی ها و کشتی نجات در طوفان بلاها است که اگر کسی از نور این چراغ بهره مند شود، هرگز در تاریکی نخواهد ماند و هرکس بر کشتی نجات او سوار گردد در طوفان بلاها گرفتار نمی آید.


حجت الاسلام ثمری درادامه افزود: امام حسین (ع) فردی سخاوتمند و بخشنده است، طوری که در بخشش هیچ حد و مرزی را نمی شناخت، در واقع یکی از ویژگی های ایشان، خدمت به نیازمندان و مستمندان بود.


وی افزود: آن حضرت همچنین فردی با گذشت و مهربان هستند، چرا که خطاکاران و افرادی را که دچار لغزش شده اند، با بزرگواری تمام آنها را مورد عفو و بخشش خود قرار می دهند.


کارشناس مذهبی افزود: امام حسین(ع) مظهر مقابله با ظلم و بی عدالتی است و وجود مقدسشان بهترین الگو برای دادخواهی مظلومان جامعه جهانی امروز بویژه مردم مظلوم سوریه و بحرین است.


وی در ادامه افزود: اخلاصی که در وجود مقدس امام حسین(ع) موج می زد،  جهاد،  جانبازی،   صبر و ایثار ایشان را در میدان مبارزه حق علیه باطل. به منصه ظهور رسانید.


حجت الاسلام ثمری با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین پاسدار اسلام و قرآن در طی اعصار و قرون،   امام حسین (ع) است، گفت: اگر فداکارى پاسداران اسلام و شهادت جوانمردانه پاسداران کربلا و اصحاب فداکار اسلام نبود، اسلام در خفقان رژیم ظالمانه بنی‌ امیه تحریف می¬‌گشت و زحمات نبى اکرم و اصحاب فداکارش به هدر می‌رفت.


وی در پایان خاطرنشان کرد: ایشان به قدری در برابر خداوند و مردم انسانی خاشع و متواضع بودند که حتی در اوج جنگ نیز دست از تلاوت قرآن و نماز و توجه به معنویت، اخلاق، انسانیت، برنداشتند/817/پ202/ح

ارسال نظرات