۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۲۶۲۴۲۶
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

حمایت از تولید ملی لازمه ایجاد اشتغال و ارتقای سطح معیشت مردم است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام باقری بنابی با بیان این که حمایت از تولید ملی لازمه ایجاد اشتغال و ارتقای سطح معیشت مردم است، گفت: توجه و تحقق مبانی و اصول اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات جامعه از معضلات اقتصادی است.
حجت الاسلام رضا باقري بنابي، عضو فراکسيون روحانيت مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام محمد باقری بنابی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی شامگاه پنجشنبه 31 اردیبهشت ماه  در جمع مدیران و مسؤولان شهرستان بناب با تأکید بر این‌که حمایت از تولید ملی لازمه ایجاد اشتغال و ارتقای سطح معیشت مردم است، اظهار داشت: توجه و تحقق مبانی و اصول اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات جامعه از معضلات اقتصادی است.


وی با بیان این‌که نباید حمایت از تولید تنها در حد شعار باقی بماند، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین دیدگاه‌های دولت یازدهم حمایت از تولیدکنندگان داخلی است، اما باید دانست که این امر بایستی با جدیت و سرعت بیشتری صورت گیرد، چرا که هنوز برخی کارگاه‌های استان نیمه‌ تعطیل و یا تعطیل هستند.


حجت الاسلام باقری بنابی با اشاره به هفدهمین سفر استانی هیأت دولت به استان آذربایجان شرقی گفت: سفرهای استانی سبب رشد و توسعه استان‌ها خواهد شد، باید درباره انجام این سفرها تجدیدنظر اساسی صورت گیرد و این جزو مطالبات مردم است.


وی با اشاره به انتظارات مردم شهرستان بناب از دولت گفت: انتظار دیدار با حوزویان، دانشگاهیان و تولیدکنندگان در سطح استان با رییس‌جمهور وجود داشت که متأسفانه این اتفاق صورت نگرفت و تولیدکنندگان ما با مشکلات عدیده‌ای دست به گریبان هستند که امیدواریم در سفرهای آتی این بخش در نظر گرفته شود.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که دیدار با علما، ایثارگران و نخبگان مناطق دیگر استان از بخش‌های خالی این سفر بود، افزود: اتصال راه‌آهن بناب به خط ریلی کشور در توسعه این شهرستان نقش مهمی دارد که امیدواریم در سفر بعدی دولت به آذربایجان‌شرقی به این بخش توجه ویژه‌ای شود.


حجت‌الاسلام باقری بنابی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از عدم رعایت عدالت در استخدام‌های دولتی و عدم رعایت ضوابط افزود: در استخدام‌های دولتی اغلب با مشکل مواجه هستیم و در مجلس نیز پیگیر شدیم، چرا که استخدام‌های دولتی مشکل‌ساز شده است.


وی با بیان این‌که تا حدودی در دولت یازدهم این موضوع رفع شده است، ولی مردم از این موضوع گلایه‌مند هستند، گفت: روند انجام برخی مراحل امور گزینشی در کشور نیز مورد انتقاد است، البته بنده گزینش را قبول دارم ولی در شهرستان‌های کوچک گاه با پرونده سازی‌هایی که برای افراد صورت می‌گیرد، عملاً موجب ضایع شدن حق و حقوق برخی جوان‌ها می‌شود./935/پ202/ح

ارسال نظرات