۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۲
کد خبر: ۲۶۲۴۴۳
استاد حوزه و دانشگاه:

دشمن به دنبال سوء استفاده از بیانیه لوزان است/ تیم مذاکره کننده با اقتدار حرکت کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که دشمن به دنبال بازرسی از تجهیزات نظامی ایران است، تأکید کرد: تیم مذاکره کننده ایران باید با اقتدار در مقابل خواسته های نا مشروع دشمن بایستد تا آنها اجازه مداخله بی جا به خود ندهند.
حجت الاسلام سيد مهدي نبوي

حجت الاسلام سید مهدی نبوی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که تیم مذاکره کننده هوشیارانه و بر اساس خطوط قرمز نظام فعالیت می کنند، گفت: بیانیه لوزان یک پیروزی و دستاورد بزرگ برای ایران بود، چرا که 5+1 قبل از آن فعالیت های هسته ایران را به رسمیت نمی شناختند و برای برچیده شدن تجهیزات هسته ای ایران برنامه ریزی کرده بودند.

 

وی افزود: با پایداری و ملت و رهبری هوشمندانه آیت الله خامنه ای دشمن فهمید که انرژی هسته ای حق مسلم ایران است، از این رو توان ایستادگی در برابر ملت ایران را نداشتند و انجام فعالیت های هسته ای را پذیرفتند تا ما از منافع آن بهره مند شویم.

 

حجت الاسلام نبوی با اشاره به این که بیانیه لوزان یک پیروزی برای ایران و یک شکست برای 5+1 بود، گفت: این پیروزی مرهون رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و تدابیر خاص ایشان بود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: دشمن به دنبال سوء استفاده از بیانیه لوزان است، از این رو تیم مذاکره کننده ایرانی باید با هوشیاری و تدبیر تمام به مذاکرات ادامه دهد و فریب وعده ها و خنده های آنها را نخورند، چرا که رهبر معظم انقلاب فرمود طرف مقابل قابل اعتماد نیست.

 

وی با شاره به این که متن نهایی توافق باید به شکلی تنظیم شود تا در مقابل عمل انجام شده قرار نگیریم تا از این طریق دستاوردهای هسته ای نظام حفظ شود و از خطوط قرمز عبور نکنیم، گفت: نقطه قوت مذاکرات هسته ای پذیرش ایران هسته ای از سوی غرب بود تا از این طریق ملت ایران از این انرژی استراتژیک محروم نشوند.

 

به گفته وی، تمام تلاش دشمن برای برچیدن تأسیسات هسته ای ایران بود، چرا که رییس جمهور آمریکا عنوان کرده بود که اگر می توانستم تمام پیچ و مهره های تأسیسات هسته ای ایران را از هم جدا می کردم.

 

حجت الاسلام نبوی با اشاره به این که دشمن به دنبال بازرسی از تجهیزات نظامی ایران است، تأکید کرد: تیم مذاکره کننده ایران باید با اقتدار در مقابل این خواسته های نامشروع بایستد تا دشمن اجازه مداخله بی جا به خود ندهد./1307/ت302/ح

ارسال نظرات