۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۲۶۲۴۷۵
امام جمعه موقت تهران:

تسلیم شدن در مذاکرات، نقطه شروع زیاده‌خواهی دشمن است/ برخی عوامانه رفع تحریم‌ها را به مذاکرات گره زده‌اند

خبرگزاری رسا ـ‌ آیت‌الله جنتی با بیان این‌که برخی به شیطان بزرگ امید دارند و خیال می‌کنند که اگر با دشمن در مسأله‌ هسته‌ای کنار بیایند مشکلات و تحریم ها برطرف می‌شود، گفت: دشمنی دشمنان اسلام پایانی ندارد و مسأله هسته‌ای برای آنها بهانه است.
آيت‌الله احمد جنتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله احمد جنتی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، مذاکرات هسته‌ای را مسأله ای‌ سرنوشت ساز عنوان کرد و اظهار داشت: برخی به اهمیت این مسأله توجه ندارند و برخی نیز با ساده اندیشی و بی تفاوتی با این امر مهم برخورد می‌کنند.


وی با بیان این‌که برخی به شیطان بزرگ امید دارند و خیال می‌کنند که اگر با دشمن در مسأله هسته‌ای کنار بیایند مشکلات و تحریم ها برطرف می‌شود، گفت: دشمنی دشمنان اسلام پایانی ندارد و مسأله هسته‌ای برای آنها بهانه است.


آیت‌الله جنتی حرکت در این گردنه پر خطر را نیازمند ایمان به خدا، ایمان به مردم و ایمان به راه، دانست و‌ ابراز کرد: برخی فکر می‌کنند مردم دیگر تحمل مشکلات و سختی‌ها را ندارد و باید ما یحتاج آنها را فراهم کرد تا راضی شوند، اما باید بدانند که مردم ما همچون گذشته با مقاومت و پایداری در برابر دشمن می‌ایستند.


وی با اشاره به اهمیت مسأله هسته‌ای برای کشور و آینده ما، افزود: مسأله هسته‌ای مهم است و هرچه ما در این زمینه مقاومت و ایستادگی کنیم و حتی اگر ضرر هم ببینیم برای ما با ارزش است.


آمریکا به دنبال انتقام گرفتن از انقلاب اسلامی است


امام جمعه موقت تهران با تأکید بر این‌که آمریکا از انقلاب ما سیلی و تو دهنی خورده و به دنبال انتقام گرفتن است، بیان کرد: اگر ما به فرض محال مسأله هسته‌ای را به آنها واگذار و عقب نشینی کنیم خیلی خامی و سادگی است اگر کسی فکر کند آنها دیگر با ما کاری ندارند و تحریم‌ها را بر می‌دارند و ‌مشکلات اقتصادی حل می‌شود، این تفکر عوامانه‌ای است.


دبیر شورای نگهبان با بیان این‌که آمریکا می‌خواهد سلطه‌ای بیشتر از زمان شاه را در این مملکت پیاده کند، اظهار داشت: دشمن به دنبال این است که دوباره نبض مسائل اقتصادی و سیاسی کشور ما را به دست بگیرد.


وی با اشاره به این‌که‌ دشمن به دنبال انتقام گیری است و می‌خواهد سیلی که از ما خورده جبران کند،‌ گفت: دشمنان می‌خواهند از رهبری تا بچه‌ بسیجی‌های ما انتقام بگیرند.


آیت‌الله جنتی تصریح کرد: آمریکا همان آمریکایی است که این وضعیت را در فلسطین به وسیله رژیم صهیونیستی به وجود آورده و امروز نیز با تجهیز داعش در منطقه آشوب کرده و به هیچ کسی رحم نمی‌کند.


امام جمعه موقت تهران با تأکید بر این‌که آمریکا در هر جایی وارد شد به احدی رحم نکرد، افزود: قساوت آمریکا حداکثر است و رحمی در قاموس آنها راه ندارد اگر آمریکا به این مملکت وارد شود همین کار را می‌کند و متأسفانه برخی این مسائل را درک نمی‌کنند.


دبیر شورای نگهبان خاطرنشان کرد: برخی در جلسات خود مطرح می‌کنند که وضعیت اقتصادی ما خوب نیست و اگر مسأله هسته‌ای را حل نکنیم تحریم‌ها به جای خود می‌ماند و نمی‌شود مملکت را اداره کرد و اوضاع از هم می‌پاشد؛ این تفکر به خاطر این است که این افراد سه اصل ایمان به خدا، ایمان به مردم و ایمان به راه را فراموش کرده‌اند.


وی در ادامه با اشاره به سخنان استکبار ستیزانه امام خمینی(ره) مبنی بر بی اعتمادی به دشمن، لزوم مبارزه با آنها تا پای شهادت و تحمل مشکلات اقتصادی، خاطرنشان کرد:‌ امام به مردم ایمان داشت و همین ایمان به مردم سبب موفقیت نظام اسلامی شد.


آیت‌الله جنتی تأکید کرد: اگر ما راه خود را حق می دانیم و به پشتیبانی خدا و امام عصر(عج) اعتماد داریم نباید از تهدیدهای دشمن بترسیم.


امام جمعه موقت تهران تیم مذاکره کننده را به سخنان و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب توصیه کرد و گفت:‌ تیم مذاکره کننده باید خطوط قرمز نظام، عزت، مصلحت و آبروی انقلاب را حفظ کند.


دبیر شورای نگهبان بر ضرورت ایستادگی و مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان تأکید کرد و ابراز داشت: امام حسین(ع) و یارانشان شهید شدند تا اسلام زنده شود و ما هم حاضریم کشته شویم تا اسلام زنده بماند.


عربستان ثروت خود را صرف سرکوب آزادی‌خواهان می‌کند


وی در ادامه با اشاره به اتفاقات یمن، اظهار داشت: عربستان سعودی فرعون و طاغوت زمان است و ثروت خود را برای بریدن نفس انسان‌های بی گناه و سرکوب کردن آزادی خواهان صرف می‌کند.


آیت‌الله جنتی با تأکید بر این‌که دخالت‌های عربستان در یمن با هیچ معیاری سازگاری ندارد، گفت: رییس جمهور یمن استعفا داده و پناهنده شده است اما عربستان به بهانه بازگرداندن این فرد به مردم بیگناه یمن حمله کرده و این کشور را دارد به ویرانه تبدیل می‌کند.


امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران حامی مظلوم و دشمن ظالم است، گفت: ما هرجا مظلومی ببینیم به دستور علی(ع) از آنها حمایت و با ظالم نیز برخورد می‌کنیم؛ ما از هیچ حمایت و خدمتی به مردم یمن کوتاهی نمی‌کنیم.


تأثیر امام حسین بر آزادی‌خواهان جهان


دبیر شورای نگهبان همچنین در خطبه نخست با تبریک به مناسبت سالروز ولادت امام حسین(ع)، ابراز کرد:‌ امام حسین(ع) نشان دادند که بشر نباید زیر باز ظلم ظالم رود حتی اگر در این راه جان خود را از دست دهد.


وی ادامه داد: امام حسین(ع) به همه فهماندند که جان در برابر عدالت خواهی، خدا خواهی و اسلام خواهی ارزشی ندارد از این رو اهل بیت خود را نیز به کربلا آورد و آنها را تقدیم اسلام کرد.


آیت‌الله جنتی با بیان این‌که رزمندگان ما نیز با الگوگیری از امام حسین(ع) و شعار هیهات منا الذله هشت سال در برابر دشمنان ایستادند، گفت:‌ امام حسین(ع) بر روی همه آزادی خواهان عالم تأثیر گذاشت و قیام‌های صورت گرفته به برکت قیام امام حسین(ع) است.


امام جمعه موقت تهران با تأکید بر این‌که هدف دشمن به ذلت و خواری کشاندن ما است، افزود: ما امام حسین(ع) را داریم و با تأسی از ایشان در برابر دشمنان می‌ایستیم.


دبیر شورای نگهبان در ادامه با بیان این‌که فتح خرمشهر همچون پیروزی در جنگ بدر از اهمیت بالایی برخوردار بود، ابراز کرد:‌ رزمندگان ما با پیروی از نائب امام زمان(عج) خرمشهر را آزاد کردند و نشان دادند که اگر به خدا ایمان داشته باشیم خدا نیز ما را یاری خواهد کرد.


وی همچنین با تبریک به مناسبت روز پاسدار، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را شجره طیبه‌ای خواند که با ایثار و مقاومت در برابر دشمنان اسلام ایستاده است./927/پ201/ج

ارسال نظرات