۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۲۶۲۴۹۵
امام جمعه گرگان:

فرهنگ حسینی رمز پیروزی و اقتدار ملت ایران است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه گرگان با تاکید بر این که فرهنگ امام حسین (ع) استمرار دارد و موجب عظمت ملت‌ها شده است، گفت: رمز پیروزی ملت بزرگ ایران در برابر توطئه های دشمنان نیز همین فرهنگ ناب بوده است.
آيت الله نورمفيدي، نماينده ولي فقيه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با بیان این که سیره اهل بیت(ع) باید در زندگی فردی و اجتماعی ما نهادینه شود، گفت: تنها پیروی ظاهری از سیر اهل بیت(ع) کافی نیست.

 

وی با تاکید بر این که امام حسین(ع) در دل های همگان نفوذ دارد، افزود: عشق والا به امام حسین(ع) نشانگر روحیه ایثارگری و از خودگذشتگی گرانقدر این امام همام و یاران بزرگوارشان بوده است.

 

آیت الله نورمفیدی خط امام حسین (ع) و یزید را در نقطه تضاد کامل خواند و بیان داشت: همانگونه که امام حسین (ع) فرموده اند، راه ایشان در مقابل راه یزید است و هیچ وقت راه نور با تاریکی در یک مسیر قرار نمی‌گیرد.

 

وی با تاکید بر این که فرهنگ امام حسین (ع) استمرار دارد و موجب عظمت ملت‌ها شده است، گفت: رمز پیروزی ملت بزرگ ایران در برابر توطئه های دشمنان نیز همین فرهنگ ناب بوده است.

 

امام جمعه گرگان  با تاکید بر این که جریان عاشورا یک جریان فرهنگی کامل است، افزود: امام حسین (ع) با مهندسی این جریان عمیق فرهنگی به دنبال عزت انسانها و آموزش مقاومت و ایستادگی در برابر ظالم است.

 

وی با اشاره به این که اندیشه حسینی جهان شمول و برای کل بشریت است اظهار داشت: در روز عاشورا امام حسین (ع) حتی کسانی که دین ندارند و به قیامت ندارند چنانچه آزاده باشند باید جریان یزید را محکوم کنند زیرا اندیشه یزیدی و عملکرد او ضد انسانیت و بشریت بود.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت روز پاسدار، همه دلسوزان نظام اسلامی را پاسدار دانست و گفت: پاسداران نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره در دفاع از آرمان ها و ارزش های انقلاب پیشگام بوده و هستند.

 

آیت الله نورمفیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که ما از یک سو نعمت الهی را هدر می دهیم و از سوی دیگر انتظار داریم که درهای کرم الهی همچنان بر روی ما باز باشد، اذعان داشت: در گذشته 12 هزار هکتار شالی در استان کشت می شد اما الآن این میزان تا 70 هزار هکتار افزایش یافته است که این موضوع فاجعه است.

 

وی با تاکید بر این که شالیکاری به نفع استان نیست چون صرفه اقتصادی مناسبی ندارد، افزود: مصرف آب منازل و بخش کشاورزی در گلستان و کشور بی رویه است و وقتی مشکل آب ایجاد می شود همه انتقاد می کنند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات