۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۲۶۲۵۰۱
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

تحقق مطالبات رهبر انقلاب در اولویت برنامه های مسؤولان قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه‌ی نکا، به سخنان قاطعانه‌ مقام معظم رهبری در جمع فارغ‌التحصیلان دانشگاه امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: سخنان مقام معظم رهبری، ‌فصل الخطاب است و مسؤولان کشور باید در همه امور و برنامه ها دغدغه های رهبری را لحاظ کنند.
حجت الاسلام لائيني، امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در خطبه های نماز جمعه نکاضمن توصیه نمازگزاران و خود، به تقوا و پرهیزکاری گفت: آن زندگی که خالی از تقوا باشد، خیر و برکتی ندارد و وزر و وبال برای آدمی است اما زندگی توأم با تقوا، یک زندگی بابرکتی است و آخرت هم، با آن زندگی، آباد است.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران افزود: تقوا یک مهارت است یعنی اینکه در عمل بتوانیم خود را از آن گناهان حفظ کنیم.

 

امام جمعه نکا در ادامه‌ سلسله مباحث هفته‌ قبل به تفسیر آیه 41 سوره‌ صافات پرداخت و گفت: این آیه در توصیف مخلصان است که در آیات قبل به آن اشاره شده استرزق معلوم به این خاطر آمده است که طعام بهشتیان در وعده‌های غذایی، معلوم و معین است.

 

وی با اشاره به این که برخی گفته‌اند که منظور از «معلوم» همیشگی و دائمی بودن آن است و بهشتیان هرچه که اراده کنند، برایشان آماده است، گفت: برخی نیز گفته‌اند که منظور، مقطعی نبودن رزق و روزی است این در حالی است که در آنجا این نگرانی که فردا چی بخوریم، پس فردا چی بخوریم وجود ندارد.

 

حجت الاسلام لائینی با بیان این که برخی هم گفته‌اند منظور این است که صفت‌های روزی بهشتیان، معلوم است و ویژگی هایی مثل طعم خدا، گوارایی و بوی خوش، معلوم و مشخص است، گفت: غذای بهشتیان ظاهر بسیار زیبایی دارد و لذتش هم در حد عالی است.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که انسان باید در زندگی صداقت داشته باشد، گفت: این صداقت نباید تنها در گفتار باشد بلکه در همه‌ی حرکات و سکنات باید راست و درست باشد و از گناه بپرهیزد.

 

وی ادامه داد: باتقوا شدن نیازمند صبر و شکیبایی است باید صبور باشیم تا به رستگاری برسیم.

 

امام جمعه نکا با اشاره به سالروز تحریم ایران اسلامی از سوی آمریکا گفت: موضوع تحریم ایران، تنها به مسأله هسته‌ای بر نمی‌گردد بلکه سال‌های قبل، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، این امر اتفاق افتاد.

 

وی به اشاره به سالروز آزادی خرمشهر، جانفشانی‌های دلاورمردان ایران اسلامی را در ایام دفاع مقدس به ویژه عملیات بیت‌المقدس گرامی داشت و گفت: خداوند در صحنه‌های مختلفی به مردم ایران عنایت کردند و با عنایت خداوند، خطرات دشمنان اسلام دفع گردید و پیروزهای درخشانی به دست آمد.

 

امام جمعه نکا با اشاره به لزوم بها دادن به جوانان این مرز و بوم گفت: گاهی جوانان ما، به توجه ما بیشتر از مسائل مادی نیاز دارند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ربایش و قتل خانم دارابکلایی اشاره کرد و گفت: این اقدام ضد انسانی، حادثه بسیار زشتی بود و عاملان این جنایت باید به اشد مجازات برسند و من هم از مراجع قضایی خواستم تا چهلم آن مرحومه، قصاص عاملان انجام شود اما در این بین باید متوجه باشیم تا سوء استفاده‌ای صورت نگیرد.

 

امام جمعه‌ی نکا، به سخنان قاطعانه‌ مقام معظم رهبری در جمع فارغ‌التحصیلان دانشگاه امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: سخنان مقام معظم رهبری، ‌فصل الخطاب است و مسؤولان کشور باید در همه امور و برنامه ها دغدغه های رهبری را لحاظ کنند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات