۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۲۶۲۵۰۵
امام جمعه اردبیل:

آمریکا مجرم اصلی کشته و زخمی شدن هزاران زن و کودک در یمن است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل با اشاره به جنایات و اقدامات آمریکا در کشورهای اسلامی، گفت: آمریکا مجرم اصلی حمله عربستان به یمن و کشته و زخمی شدن ده ها هزار زن و کودک در یمن است.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به برنامه آمریکا در کوچک سازی کشورهای خاورمیانه و اسلامی، خاطرنشان کرد: آمریکا مجرم اصلی حمله عربستان به یمن و کشته و زخمی شدن ده ها هزار زن و کودک است.

 

وی افزود: حمله عربستان به یمن حمله ای خام بود که از اول محکوم به شکست بود چون نتیجه این حرکت انتحاری و عقیم، بر ضد منویات جانیان این حمله است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عاملی تصریح کرد: سالهاست که آمریکا با هراس از یکپارچگی امت اسلامی تجزیه کشورهای اسلامی و خاورمیانه و شمال آفریقا را دنبال می‌کند و درصدد زایش 35 کشور جدید در این منطقه است.

 

آمریکا در تأمین امنیت رژیم صهیونیستی در صدد کوچک سازی کشورهای خاورمیانه است

امام جمعه اردبیل با اشاره به علاقه مندی آمریکا در تإمین امنیت رژیم صهیونیستی برای کوچک‌سازی کشورهای منطقه خاورمیانه، بیان کرد: نظریه‌پردازان آمریکا معتقدند کشورهای بزرگ مانند روسیه، هند، چین و ایران همچون یخ بزرگ باید شکسته و آب شده و به حکومت‌های کوچک و محلی تبدیل شوند.

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، با اشاره به برگزاری کنفرانس نجات یمن در ریاض اظهار کرد: عربستان در این کنفرانس بر اساس خواست آمریکا، تشکیل اقلیم‌های فدرالی و تجزیه یمن و جدایی بزرگ ترین استان یمن یعنی حضرموت از یمن را به عنوان هدف حمله خود به یمن آشکار ساخت.

 

وی با اشاره به پاسخ مسؤولان کشورمان را در قبال طمع‌ورزی آمریکایی‌ها در همکاری برای پایان دادن به مناقشات یمن، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که در منطقه خود ملت‌ها باید تصمیم بگیرند و استقلال‌شان را به خوبی حفظ کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با انتقاد از علمای درباری و وابسته در صدور فتوا برای ریختن خون امت اسلامی تصریح کرد:‌ آخوندهای وهابی که به هیچ مسلک و مرامی پایبند نیستند به کشتار بی‌رحمانه امت اسلامی فتوا داده و در این زمینه درصدد پیشبرد اهداف شوم خود هستند.

 

نیاز خوابگاهی دانشگاه های استان باید تامین شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت ساخت خوابگاه‌های دانشجویی اشاره کرد و گفت: در این زمینه باید از ظرفیت خیرین و افراد نیکوکار برای تأمین خوابگاه مورد نیاز دانشجویان بهره گرفت.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان همچنین به مناسبت هفته خوابگاه‌ها از خیرین دعوت کرد با اخذ زمین مجانی از دانشگاه، نیاز خوابگاهی دانشگاه‌های استان را تأمین کرده و با غیرت شایسته، فضای سالم و مناسب تربیتی برای جوانان فراهم کنند.

 

امام جمعه اردبیل در ادامه با اشاره به بازدید خود از مرزهای استان در هفته گذشته به قداست کار مرزداری اشاره کرد و از تمام مرزنشینان خواست به عنوان یک فریضه به طور کامل با مرزبانی همکاری کرده و مجرمان مرزی را با درایت و تعهد خود ناکام بگذارند.

 

پاسدار از آن حقیقتی دفاع می کند که امام حسین(ع) دفاع می کرد

وی با تجلیل از پاسدار، پاسداری و روز پاسدار گفت: روز ولادت امام حسین (ع) را از این جهت روز پاسدار نام گذاشته‌اند تا برسانند که پاسداران انقلاب اسلامی از همان حقیقتی پاسداری می‌کنند که امام حسین (ع) از آن پاسداری کرد.

 

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با تجلیل از جانبازان و مقام جانبازی با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) در مورد جانبازان، اظهار داشت: جانباز، همان شهیدی است که بقایای پیکرش در عالم خاک مانده است.

 

وی با اشاره به روز ولادت با سعادت امام حسین (ع) عنوان کرد: بهترین رابطه با معصومین(س) در چنین روزهایی پیمان با آنها برای سنخیت با اوصاف روحی، معنوی، اخلاقی و علمی آنها است.

 

امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نباید تعطیل شود

امام جمعه اردبیل با اشاره به جامعیت شخصیت امام حسین (ع)، تصریح کرد: یکی از اوصاف برجسته حضرت که موجب شکل‌گیری حادثه عاشورا شد حساسیت آن امام همام به موضوع امر به معروف و نهی از منکر است به حدی که حضرت قیام خود را با آن آغاز می‌کند چرا که امر به معروف و نهی از منکر یک مسؤولیت و نظارت همگانی است و سنت عالم بر این قرار گرفته است و با تعطیلی این اصل، نزول عذاب، هلاکت و ویرانی جامعه قطعی است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با یادآوری اینکه نباید در جامعه امر به معروف و نهی از منکر تعطیل شود، ادامه داد: نقطه اختلاف ما با فرهنگ غرب این است که آنها مدعی هستند امر به معروف و نهی از منکر دخالت در زندگی و آزادی انسان‌هاست در حالی که در دین اسلام به مسؤولیت همگانی و عمومی در قالب فریضه امر به معروف و نهی از منکر توجه شده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان از مؤمنان نمازگزار خواست تا در تنظیم روابط با اطرافیان فریضه امر به معروف و نهی از منکر را ملاک قرار داده و در جامعه بی‌تفاوت و در نقش تماشاگر نباشند./937/پ201/ح

ارسال نظرات