۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۲۶۲۵۲۵
خطیب جمعه نجف آباد:

پیروزی در مذاکرات نیازمند همدلی و هم زبانی دولت و ملت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی با اشاره به دور جدید مذاکرات هسته ای و تهدیدات دشمنان در این میسر و زیر پا گذاشتن سخنان خودشان گفت: دشمن در همه حال دشمن است و تنها در یک حالت است که دشمن در برابر ملتی سر تسلیم فرود خواهد آورد و آن اتحاد، همدلی و همزبانی امت که همان رحماء بینهم است.
حجت الاسلام حسناتي، امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته نجف آباد، با تأکید بر هوشیاری هر چه بیشتر مذاکره کنندگان در دور جدید مذاکرات گفت: رهبر معظم انقلاب همه خطوط مذاکرات را تعیین کرده است که نمی توان به دشمن اعتماد و تکیه کرد و دشمن هیچ گاه به عهد و پیمان خود وفادار نخواهد ماند.

 

وی تهمت، تهدید، تحریم و جوسازی را شگرد دشمنان در این مذاکرات بیان داشت و گفت:‌ دشمنان فقط موضع قدرت و زور را می فهمند و امروز مذاکراه کنندگان باید در درجه اول عزت و امنیت و قدرت این ملت را مدنظر داشته و با همدلی و همزبانی اجازه هیچ گونه رخنه ای را به دشمنان ندهیم و در این میان وحدت و انسجام دولت و ملت و درک خواسته های ملت و برآورده کردن آنها در حد توان و پرهیز از ریخت و پاش ها و مصرف تولیدات داخلی راه عزت را هر چه بیشتر به روی ما خواهد گشود. 

 

حجت الاسلام حسناتی در ادامه بیان داشت: دشمن تنها زمانی عقب نشینی خواهد کرد که در برابر سلاح گرم مجاهدان و وحدت امت قرار گیرد و هر گاه در هر امتی احساس تفرقه، ذلت و تسلیم شدن را دید، به جان آن ملت افتاد و در نهایت ذلت و خواری پیش رفت و در این راه به هیچ کوچک و بزرگی رحم نکرد.

 

وی تفرقه افکنی در میان اقوام و مذاهب را شگرد دشمن در پیشبرد اهدافش بیان داشت و گفت: کشورهای عراق و سوریه نمونه روشن این شگرد دشمن هستند که چگونه با کودک کشی و انواع جنایات به جان مردم بی دفاع و مظلوم این کشورها افتاده است و امروز تنها هدفش تجزیه این کشورها است و دولت عراق باید هم چنان وحدت میان ارتش و مردم را حفظ کند و در مقابل دشمن بایستند  که این پیروزی ها جز با رحماء بینهم به دست نخواهد آمد.

 

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به نزدیک شدن به میلاد با سعادت منجی عالم بشریت، گفت: در این عصر و زمان ندای مردم عالم گسترش عدل در کل جهان است و ما به عنوان یک مسلمان باید این منشور الهی را با منطق و برهان در جهان طنین انداز کنیم که امام خمینی پرچم دار این نهضت با نامه هایی که به سران کشورهای جهان نوشت مسیر حرکت را که باید طبق منشور الهی باشد را مشخص کرد.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: ظالمان و مستکبران جهان بعد از پیروزی انقلاب نتوانستند انتظار نور را ببینند و با انواع دسیسه ها هم چون جنگ، کودتا، تفرقه بین اقوام و مذاهب در داخل کشور، خواستند به گمان خودشان این انقلاب را نابود کنند ولی امروز شاهد صدور این انقلاب در سراسر جهان هستیم.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد یکی از مناسبت ها را سالگرد قطع رابطه با آمریکا بیان کرد و گفت: در سال 59 تنها دو سال بعد از پیروزی انقلاب این اتفاق افتاد و امام راحل از این مسأله اظهار شادی کردند که این قطع ارتباط باعث استقلال، عزت و بالا رفتن توان علمی متخصصین خواهد شد و امروز شاهد همان وعده امام هستیم که دشمنان چگونه از توان علمی و نظامی ایران دچار وحشت و هراس هستند.

 

حجت الاسلام حسناتی با تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه و پنج مولود مبارک و با عظمت افزود: در این اعیاد مبارک روزهایی نامگذاری شده است هم چون میلاد امام حسین(ع) که روز پاسدار است و حضرت سیدالشهداء همه وجودشان الگو است ولی پاسداری از حق و مکتب اسلام شاخصه برجسته این امام است.

 

وی در ادامه بیان کرد: پاسداران باید رسالتشان را حسینی ببینند و این انقلاب را که گره خورده به قیام اباعبدالحسین است نه تنها از دستاوردهایش حفاظت کنند بلکه باید همراه با تحولات روز این انقلاب را به جلو ببرند و کسی که پاسدار است نباید از مسائل روز عقب بوده و هدف اولش دفاع از حق، اسلام و قرآن و توسعه آن در سطح جهانی باشد.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد هم چنین با اشاره به سالروز میلاد ابوالفضل و نامگذاری این روز به نام جانباز افزود: جانباز هستی خود را در راه امامت و ولایت تقدیم کرده است و زیبنده است جانبازان قدر خود را بدانند که با این عزم راسخ در راه اعتقادات خود ماندند تا بتوانند کلمه توحید را در سراسر عالم برافرازند.

 

وی هم چنین یکی دیگر از مناسبت های هفته را سالروز آزادسازی خرمشهر بیان کرد و گفت: این پیروزی یک پیام داشت و آن مقاومت و ایثار تا رسیدن به پیروزی قطعی بود همان گونه که امام فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد و این آزادی جز مقاومت و ایثار و اتحاد چیزی نبود.

 

امام جمعه نجف آباد در ادامه مباحث هفته های قبل، یکی از موارد افضل اعمال را همراهی را حق برشمرد و گفت: شناخت حق، همراهی با حق، و انجام اعمال مطابق با حق بالاترین کار است و این شناخت در هیچ مکتب و آیینی جز مکتب محمد و آل محمد به دست نخواهد آمد.

 

وی در ادامه بیان داشت: بعد از شناخت حق، نوبت به عمل براساس حق می رسد و کسی که امام زمانش را که روح حق و روح قرآن است را نشناسد و در مسیر او حرکت نکند، مرگش همانند مرگ جاهلیت خواهد بود.

 

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به سخنی از حضرت علی(ع) که حق را یکی از وسیع ترین کلمات در توصیف بیان کرده است، افزود: ما شیعه و پیرو امامی هستیم که لحظه ای از حق دور نبود حتی اگر آن حق برایش تلخ بود و نمونه عمل به حق در قیام عاشورا متبلور شد.

 

وی در ادامه بیان داشت: امام حسین(ع) در سراسر سخنرانی هایش قبل از خروج از مکه و مدینه خطاب به عالمان زمانش به آنان هشدار می دهد که چرا از حق دفاع نمی کنند و جامعه ای که براساس حق حرکت نکند به ذلت خواهد رسید هم چون قوم بنی اسرائیل و عالمان یهود که بر طبق حق عمل نکردند و دین یهود این گونه تحریف شد و مسیر بشریت در همه زمان ها حرکت براساس حق است./1306/پ202/ح

ارسال نظرات