۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۲۶۲۵۷۳
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه:

میزبانی مسابقات قرآنی افتخاری دیگر برای انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گفت: افتخار ملت و جامعه قرآنی ایران است که میزبان حفاظ و قراء کشورهای مختلف جهان شده و این برگ زرین دیگری بر تاریخ انقلاب اسلامی است.
حجت‌الاسلام والمسلمين محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه عصر امروز در اختتامیه سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم که در سالن بین‌المللی اجلاس سران برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه، گفت: خدا را سپاسگزاریم که بار دیگر به ملت ایران و جامعه قرآنی توفیق داد تا میزبانی حفاظ و قراء کشورهای مختلف جهان را عهده‌دار شده و برگ زرینی در تاریخ اسلام ثبت شود.

 

وی افزود: افتتاحیه سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با نظم، شکوه، اطلاع‌رسانی و حضور پرشور مردم همزمان با بعثت رسول اکرم(ص) با حضور نمایندگان 81 کشور از قاره‌های مختلف جهان آغاز شد.

 

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: از 129 نفر شرکت‌کننده در سی و دومین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم 62 نفر حافظ و 67 نفر قاری قرآن بودند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به تعداد داوران بیان داشت: از جمع 22 نفری داوران این مسابقات 10 نفر داور داخلی و 10 نفر داور خارجی و 3 نفر هیات نظارت مدیریت و حکمیت این مسابقات را بر عهده داشتند.

 

وی با اشاره به حاشیه‌های مسابقات قرآنی اظهار داشت: در حاشیه این مسابقه عظیم قرآنی در جهان اسلام برنامه‌های مختلفی چون همایش پژوهشگران برگزار شد که از کشورهای مختلف بیش از 700 اثر در زمینه کتاب و مقاله از نخبگان و عالمان به دبیرخانه رسیده است، از این میان 35 نفر تجلیل و 5 نفر با رتبه برتر مورد تشویق قرار می‌گیرند.

 

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه ابراز کرد: تجلیل از بانوان فعال قرآنی از دیگر کارها در مسابقات بین‌المللی است که از 50 کشور دعوت شده 7 نفر از میان آنها مورد تقدیر و تجلیل قرار می‌گیرند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی، افزود: نمایشگاه محصولات قرآنی با حضور سازمان‌ها و دستگاه‌های قرآنی برگزار شد که یکی از بخش‌های آن غرفه کودکان با پاسخگویی به سوالات آنها از سوی کارشناسان بود.

 

وی ضمن تشکر از زحمات داوران خارجی و ایرانی که مدیریت قضاوت این مسابقات را بر عهده داشتند، گفت: از زحمات استادان، معلمان و مربیان یپشکسوت، مجریان مدیران دستگاه‌هایی که در برپایی این امر مبارک مساعدت کردند، نمایندگان، مسؤولان و به ویژه از اصحاب رسانه و صدا و سیما که این برنامه قرآنی را منعکس کردند تشکر می‌کنیم.

 

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم که خداوند این عبادت و عمل قرآنی را از ما قبول کرده و ذخیره عالم برزخ و قیامت ما قرار دهد و ما بتوانیم از محضر نورانی قرآن کریم استفاده کرده و زندگی ما بیش از بیش قرآنی شود./807/ پ202/ب4

ارسال نظرات