۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۲۶۲۵۸۲
آیت الله حسینی بوشهری:

تا شیعه در عالم هست دشمن جرأت جسارت به حرم های مطهر ندارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه با اشاره به تأثیرات سیاسی ائمه طاهرین(ع) و امامزادگان گفت: زیارت ائمه طاهرین(ع) و فرزندان ایشان افزون بر پاداش و ثواب، دارای تأثیرات سیاسی است؛ این بزرگواران عزت پذیری، تسلیم ناپذیری در برابر دشمن و ظلم ستیزی رابه انسان ها آموزش می دهد.
آيت الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور جمعه شب در جشن شب میلاد حضرت اباالفضل که در امامزاده سید علی قم برگزار شد، با بیان این که 3 سوره در قرآن برای تسلی خاطر رسول اکرم(ص) نازل شده است، گفت: این سوره ها عبارت از کوثر، انشراح و ضحی است؛ پیامبر اسلام در طول 23 سال دعوت مردم به خداپرستی گاهی دچار خستگی می شد که این آیات و سور به ایشان تسلی می بخشید.


وی افزود: پیامبر اسلام به خداوند عرض کرد که خدایا به موسی بن عمران برای برتری بر ساحران عنایت کردی و به عیسی بن مریم نیرو دادی تا مردگان را زنده و بیماران را شفا دهد، به من چه عنایتی کردی؛ خداوند در جواب فرمود آیا ما به تو شرح صدر ندادیم و نامت را همواره بلند آوازه نکردیم.


امام جمعه قم با اشاره به شأن نزول سوره ضحی اظهار داشت: 15 روز وحی به پیامبر از سوی خداوند قطع شد، مخالفان حضرت گفتند که محمد چگونه پیامبری است که با خدایش ارتباط ندارد که این سوره نازل شد و خداوند فرمود خداوند تو را رها نکرده و در آینده چیزی به تو عنایت می شود تا راضی شوی که به عقیده مفسران مقام شفاعت است.


وی ادامه داد: شخصی هرجایی پیامبر را مشاهده می کرد می گفت که ابتر آمده است، معنای ابتر در آن زمان بی فرزند و بدون نسل بود؛ از همین رو خداوند در سوره کوثر به پیامبر اسلام فرمود ما به تو خیر کثیر دادیم، مفسران عالی مقام بر این عقیده هستند که منظور از کوثر وجود مقدس حضرت زهرا(س) است.


آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که پرخیرترین و کثیرترین نسل، نسل حضرت زهرا(س) است، اظهار داشت: مفسران اهل سنت زمانی که به تفسیر سوره کوثر می رسند می گویند که در طول تاریخ دشمنان اهل بیت(ع) تا جایی که توانستند علویان و فرزندان زهرا(س) را قتل عام کردند.


وی عنوان کرد: فرزندان علی(ع) و فاطمه(س) در سراسر عالم می درخشند، فرزندان اهل بیت(ع) و سادات مورد عنایت خاص خداوند متعال هستند؛ امامزادگان هموراه در کشور ما مورد احترام بوده و پناهگاه مردم هستند، سال های متمادی مردم حاجات خود را از امامزادگان می گیرند.


مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با طرح این سؤال که چرا امامزادگان مورد احترام هستند، خاطرنشان کرد: رسول اکرم(ص) با بعثت خود بزرگترین خدمت را از نظر هدایت به جامعه بشری کرد، جامعه هدایت امروز خود را مرهون پیامبر اسلام است؛ مردم برای حق شناسی و سپاس از پیامبر و اهل بیت(ع) به امامزادگان احترام کرده و آنان را تکریم می کنند.


وی اضافه کرد: ما در سایه محبت به امامزادگان احساس مسؤولیت می کنیم، همه وظیفه دارند ائمه طاهرین(ع) و امامزادگان را بشناسند، محبت بورزند و از آنان پیروی کنند؛ عشق ورزی به امامزادگان مسیر زندگی انسان را روشن می کند.


امام جمعه قم با اشاره به روایتی از رسول اکرم(ص) مبنی بر این که«هر کس ذریه من را گرامی دارد من را گرامی داشته است، گفت: در سایه محبت به امامزادگان راه پیامبر و ائمه طاهرین(ع) گم نمی شود، از همین رو انسان باید با فرزندان پیامبر ارتباط داشته باشد.


وی با اشاره به تأثیرات امامزادگان در زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی انسان ها افزود: امروزه دنیای غرب با وجود پیشرفت مادی بسیار همواره دارای اضطراب و نگرانی بوده و از مشکلات بسیاری رنج می برد، اما اعتقادات شیعیان و وجود امامزادگان به انسان ها و جامعه آرامش می بخشد.


آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که وجود امامان و امامزادگان دهکده خراب را به مکانی آباد و پر رونق تبدیل می کند، اظهار داشت: مرقد امامان و امامزادگان همانند مساجد به انسان ها و جامعه هویت انسانی و اسلامی می بخشد.


وی با اشاره به تأثیرات سیاسی ائمه طاهرین(ع) و امامزادگان ادامه داد: زیارت ائمه طاهرین(ع) و فرزندان ایشان افزون بر پاداش و ثواب، دارای تأثیرات سیاسی است؛ این بزرگواران عزت پذیری، تسلیم ناپذیری در برابر دشمن و ظلم ستیزی رابه انسان ها آموزش می دهد.


مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان این که هارون و متوکل به دلیل تأثیرات سیاسی مرقد مطهر امام حسین(ع) دستور به تخریب آن دادند، ابراز داشت: مراقد ائمه(ع) و امامزادگان پایگاه های ظلم ستیزی و عزت خواهی بشر هستند.


وی عنوان کرد: حضرت اباالفضل امامزاده ای واجب التعظیم و بزرگ است، ایشان الگوی مناسبی برای امروز و فردای جامعه هستند؛ حضرت عباس افزون بر شجاعت آنگونه که امام سجاد(ع) می فرمایند بنده صالح خداوند است، عبودیت عالی ترین مقام انسان ها است.


امام جمعه قم با اشاره به ولایتمداری، امام شناسی و بصیرت حضرت اباالفضل(ع) خاطرنشان کرد: به دلیل ولایتمداری حضرت امام حسین(ع) را همواره با عنوان مولا خطاب می کرد، امام شناسی و ولایتمداری علمدار کربلا باید الگوی همگان باشد، امام صادق(ع) فرمودند که عموی ما عباس از بصیرت فوق العاده ای برخوردار بود.


وی اضافه کرد: در جریان کربلا برای حضرت اباالفضل(ع) امان نامه آوردند تا صحنه جنگ را ترک کند اما حضرت با بصیرت خود به دیگران نیز بصیرت بخشید و گفت نباید از امام و رهبر اسلامی جامعه جدا شد و او را تنها گذاشت، در حالی که می توانست جان خویش را حفظ کند این کار را نکرد و پای امام خویش ایستاد.


آیت الله حسینی بوشهری در پایان با بیان این که مسیر اهل بیت طاهرین(ع) نباید گم شود، گفت: امروزه افرادی که با اهل بیت(ع) مقابله می کنند دچار نکبت شده اند، تا زمانی که شیعه در عالم هست دشمنان اهل بیت(ع) جرأت ندارند که به مراقد و حرم های مطهر ایشان آسیبی وارد کنند./1323/پ201/ج

ارسال نظرات