۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۶
کد خبر: ۲۶۲۵۸۹
امام جمعه مشهد اردهال کاشان:

مشکلات کشور در مذاکرات لوزان و ژنو حل نمی شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد اردهال کاشان گفت: هر نسلی در ژاپن به وجود می آید از آمریکا خشم و انزجار خواهد داشت، از این رو آمریکا که به دنبال سرکوبی مردم یمن بود، با تیزهوشی این کار را به آل سعود واگذار کرد و لکه ننگی بر دامن این کشور اسلامی گذاشت.
حجت الاسلام والمسلمين مهدي سليماني

حجت الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی، امام جمعه مشهد اردهال کاشان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که مشکلات کشور در مذاکرات لوزان و ژنو حل نمی شود، گفت: ایران باید به توان و استعداد داخلی و نیروهای موجود و قابل خود توجه کند و با سرمایه گذاری روی آنها بر مشکلات فایق آید.

 

وی افزود: در موضوع هسته ای ایران با تکیه بر توانمندی داخلی و مغزهای متفکر جوانان ایرانی، توانست در مسیر موفقیت حرکت کند.

 

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این که مسأله هسته ای ایران برای دنیا بسیار مهم است، گفت: آمریکا تلاش زیادی را طی یکصد سال گذشته انجام داده تا به این مرحله از دانش هسته ای رسیده است، اما ایران اسلامی با دو دهه تلاش توانسته به این توان هسته ای برسد.

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان با اشاره به این که آمریکا با بمب هسته ای در ناکازوکی خود را تا ابد مفتضح کرد، گفت: آمریکا هرچه  بیشتر شعار حقوق بشر سر دهد مردم به دروغ بودن آن  بیشتر پی می برند، چرا که آنها با بمب هسته ای در ژاپن 80 هزار نفر را سوزاندند و نابود کردند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: هر نسلی که در ژاپن به وجود می آید از آمریکا خشم و انزجار خواهد داشت، از این رو آمریکا که به دنبال سرکوبی مردم یمن بود، با تیزهوشی این کار را به آل سعود واگذار کرد.

 

حمله به یمن لکه ننگی بر دامن عربستان است

وی افزود: حمله عربستان به یمن لکه ننگی بود که بر یک کشور اسلامی ایجاد شد، چرا که عربستان داعیه دار ام القرای جهان اسلام بود که با تجاوز به یمن ماهیت استکباری خود  را مانند اسرائیل را به نمایش گذاشت.

 

وی با اشاره به این که آل سعود درگیر مشکلات و اختلافات داخلی زیادی است، گفت: هزار میلیارد دلار سرمایه 6 یا هفت هزار شاهزاده عربستانی است که با چنگال خود سرمایه این کشور را در دست گرفته اند.

 

حجت الاسلام سلیمانی گفت: آل سعود با دیکتاتوری و حکومت پادشاهی ظالمانه در عربستان حکومت می کند و این در حالی است که تعداد زیادی از مردم این کشور در محرومیت به سر می برند.

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان با اشاره به این که جنگ بر سر قدرت در عربستان غوغا می کند، گفت: آل سعود با بی فکری و بی تجربگی و بچه گانه عمل کردن در عرصه بین المللی به عنوان نوکران سر به زیر آمریکا و اسرائیل تبدیل شده اند تا از این طریق به یک ملت مظلوم و بی پناه حمله کنند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: مردم یمن اعلام کرده اند اگر تمام دنیا هم کنار هم قرار گیرند ما تسلیم آنها نخواهیم شد، از این رو پیروزی نهایی از آن مردم یمن است و بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب بینی آل سعود به خاک مالیده خواهد شد./1307/ت302/ش

 

ارسال نظرات