۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۲۶۲۶۴۵
مدیر حوره علمیه امام خمینی کرمانشاه:

تبعیت از ولایت فقیه امری واجب است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه تبعیت از ولایت فقیه را امری واجب دانست و گفت: وفاداری و استقامت، دو مشخصه بسیار پسندیده در نزد خداوند متعال است و وظیفه کنونی همگان، پیروی از ولایت فقیه است.
حجت الاسلام صرفي پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، پیش از ظهر امروز جشنی به مناسبت ولادت سه نور تابناک آسمانی، حسین بن علی(ع)، امام سجاد(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) در حوزه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه با حضور مسؤولان، طلاب، روحانیان و مداحان برگزار شد.


حجت‌الاسلام محمد تقی صرفی پور، مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه با تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه، ابراز داشت: مردم ایران با تبعیت و تأسی از امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع)، راه حق و حقیقت را در پیش گرفته و مسیر درست خود را طی می‌کنند.


وی با اشاره به روایاتی از امام صادق(ع) و امام سجاد(ع) مقام حضرت عباس را بسیار با ارزش و والا خواند و گفت: طبق سخنان امام سجاد(ع)، برای حضرت عباس(ع) مقامی است که تمام شهدا به آن غبطه می‌خورند و حضرت ابوالفضل(ع)، سید اولیا است.


مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه با تأکید بر اهمیت کار بیشتر در زمینه شناخت سیره حضرت عباس(ع)، تصریح کرد: درباره تبیین فضائل اخلاقی حضرت ابوالفضل(ع) کم‌کاری شده و نیاز به توجه بیشتری در این زمینه احساس می‌شود، کسانی که علاقه‌مند به خدمت به ائمه اطهار(ع) هستند، باید با قلم و سخن خود، پرده از شناخت معارف اخلاقی حضرت عباس(ع) کنار زده و بیشتر سیرت ایشان را به مردم بشناسانند.


وی خاطرنشان کرد: حضرت عباس(ع) با حضور در صحنه کربلا و انجام اقدامات شایسته، لقب باب الحوائج را از حضرت حق دریافت کرد، نخستین اقدام زمانی بود که امان‌نامه ای به ایشان ارائه شد، اما آن را نپذیرفتند و در کنار امام حسین(ع) ماندند، اقدام دیگر ایشان شب عاشورا بود که امام حسین(ع) بیعت خود را از همه یاران برداشت، اما در این لحظه هم نخستین کسی که لب به سخن گشود حضرت عباس(ع) بود و سومین حرکت زیبای ایشان زمانی بود که دست راستش را قطع کردند، اما فرمود: به خدا سوگند که دست راستم را قطع کردید اما من دست از دینم برنخواهم داشت، خداوند متعال این صفات حضرت عباس(ع) را پسندید و بالاترین جایگاه را در میان شهدا به حضرت عباس (ع) داد.


وی در پایان، تبعیت از ولایت فقیه را امری واجب عنوان کرد و گفت: وفاداری و استقامت، دو مشخصه بسیار پسندیده در نزد خداوند متعال است و وظیفه کنونی همگان، پیروی از ولایت فقیه است./857/پ202/ح

ارسال نظرات