۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۲۶۲۶۵۱
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

شعبان ماه آمرزش و مغفرت و کسب روزی معنوی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری، ماه های رجب و شعبان را بهترین فرصت برای خانه تکانی قلوب انسان ها دانست و گفت: این دو ماه پلی برای بهره گیری مناسب از معنویت ماه مبارک رمضان است.
آيت الله نورمفيدي، نماينده ولي فقيه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در جلسه اخلاق هفتگی خود در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س)گرگان به شرح فرازی از دعای مکارم اخلاق امام زین العابدین(ع)پرداخت و گفت: امام زین العابدین(ع)در این فراز از دعا از خداوند درخواست می کند که دشمنی نزدیکان را به دوستی و محبت و جدایی بستگان را به پیوستی مبدل کند و نیز خذلان اقربین را تبدیل به نصرت و یاوری کنند.

 

وی ادامه داد: نکته حائز اهمیت در دعا، این است که در این فراز از دعای امام سجاد(ع) از دشمنی هایی صحبت می شود که خود انسان موجبات دشمنی را ایجاد نکرده باشند در غیر این صورت اگر انسان خود عامل ایجاد دشمنی باشد، دعا بی اثر خواهد بود. 

 

امام جمعه گرگان با اشاره به این که در روایاتی که از ائمه معصومین(ع) وارد شده است، مسائل اخلاقی و رفتاری با ظرافت های بسیار زیادی بیان شده است، افزود: در روایتی از امیرمومنان علی(ع) آمده است که ایشان حسن خلق، اهل مدارا بودن و تواضع را موجب جلب محبت مردم می دانند.

 

وی در بیان روایتی از امام علی(ع) به تبیین واژه مدارا پرداخت و ادامه داد: مدارا هم به لحاظ معنوی و هم به لحاظ بهره های مادی در معاشرت اجتماعی، جایگاه بالایی دارد و در واقع یکی از ویژگی هایی که در تحقق سازگاری نقش بسزایی دارد رفق و مدارا است.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به این که زندگی انسان سخت محتاج مدارا کردن و رفق است، ادامه داد: راه زندگی، همیشه هموار نیست و سختی هایی در آن وجود دارد که با برخورداری از مدارا و ملایمت می توان از آنها عبور کرد.

 

آیت الله نورمفیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه و فضیلت ماه رجب، شعبان و رمضان خاطر نشان کرد: ماه رجب و شعبان پله اول و دوم برای رسیدن به خدا است، اما ماه رمضان، اول سال ماه معنوی انسان هــا است.

 

وی ماه های رجب و شعبان را بهترین فرصت برای خانه تکانی قلوب انسان ها دانست و خاطرنشان کرد: این دو ماه پلی برای بهره گیری مناسب از معنویت ماه مبارک رمضان است.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان خاطرنشان کرد: در ماه رمضان انسان باید به خود نشاط معنوی دهد و ذکر و یاد خدا را در دل تثبیت کنند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات