۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۲۶۲۷۲۷
آیت الله حائری شیرازی:

حکایت شعاری که به غده ای سرطانی در جامعه مبدل شد

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که بانکداری اسلامی شعاری است که به دلیل تعارفات و ترس از آبرو امروز تبدیل به یک غده سرطانی برای مسلمانان شده است، عنوان کرد: امام خمینی (ره) فرمودند کاری بکنید که در حکومت اسلامی پول کار نکند.
 آيت الله حائري شيرازي

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی، نماینده مردم شیراز در مجلس خبرگان رهبری در همایش و هم‌اندیشی گروه‌های تبلیغی سراسر کشور که در اردوگاه فرهنگی، تفریحی وسف قم برگزار شد بابیان این‌که هرکس کاری برای انسان‌ها بکند باید اول انسان را بشناسد، اظهار کرد: در زمان حاضر غربی که انسان را نشناخته برای او اقتصاد را تعریف کرده است و ادعای تمدن انسانی هم دارد.

 

وی افزود: الگوی غربی که 99 درصد جامعه آن 1 درصد دارائی را در اختیاردارند و 1 درصد جامعه 99 درصد باقی دارائی را در اختیار خوددارند چه خدمتی به خودکرده است که بتواند مسائل ما را نیز حل کند.

 

 آیت‌الله حائری شیرازی با اشاره به این‌که شرق نیز هم روزگاری بهتر از این حالت ندارد چراکه خیلی زودتر از غرب فروپاشیده است، گفت: شرق لباس تنگی به نام عدالت را بر تن مردم دوخته بود و چون مردم احساس کردند که باید این لباس را از تن بیرون آورند شرق فروپاشی خود را در مقابل چشمانش مشاهده کرد.

  

وی ادامه داد: در امر تبلیغ هم استثنائی نیست چراکه مبلغ باید انسان را بشناسد تا بتواند او را به راه سعادتش تبلیغ کند.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که بانکداری اسلامی شعاری است که به دلیل تعارفات و ترس از آبرو امروز تبدیل به یک غده سرطانی برای مسلمانان شده است، عنوان کرد: امام خمینی (ره) فرمودند کاری بکنید که در حکومت اسلامی پول کار نکند.

 

وی با اشاره به این‌که الگوی اقتصاد فعلی را ما از غرب وحشی گرفته‌ایم افزود و گفت: امروز بانکداری اسلامی الگویی کاملاً غربی و حرام دارد.

  

نماینده مردم شیراز در مجلس خبرگان رهبری بابیان این‌که من اطمینان دارم روزی خواهد آمد که بر روی اسکناس‌های ایران بنویسند که این معادل فلان مقدار طلا است.

  

وی افزود: در ابتدای ظهور اسلام سکه‌ها یک دیناری سه گرم و یک‌سوم گرم طلا بوده است و در آن زمان یک دینار ارزش یک گوسفند را داشت در حال حاضر نیز این میزان قیمت یک گوسفند زنده است.

  

آیت‌الله حائری شیرازی با اشاره به این‌که پول در نظام اقتصادی اسلام هیچ کارکردی ندارد یعنی این‌که پول کار نمی‌کند به‌نحوی‌که فردی از شخصی پولی را دریافت پولی را دریافت می‌کرد بعد از مدتی همان را پس می‌داد به هیچ‌یک از طرفین ظلمی نمی‌شد، گفت: نظام اقتصاد اسلام پول شکل و معنایی متفاوت دارد و نمی‌توان با مدل غرب برای جهان اسلام استفاده کرد.

  

وی ادامه داد: اما این مدلی که از غرب ما الگوی آن را گرفتیم پول هرروز ارزش واقعی خود را از دست می‌دهد و هر و روز قرض دادن این پول ضرری برای صاحب آن است.

  

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که عنوان قیمت یک عدد گردو در حقیقت قیمت یک ویلا در 30 سال پیش است، گفت: باید از منطقه عبور کنیم بنابراین آئین‌نامه تبلیغی نیز اگر تدوین می‌شود نباید از شناخت انسان و اسلام غافل شوید./921/پ202/ش

ارسال نظرات