۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۲۶۲۷۵۷

جانباز دوران دفاع مقدس زیر 65 عمل جراحی

خبرگزاری رسا ـ سید علی اکبر ابراهیمی جانباز 70 درصد دوران هشت ساله دفاع مقدس از اهالی شهرستان اراک است که در دوران جنگ از چهار ناحیه مجروح شده و 65 بار مورد عمل جراحی قرار گرفته‌ است.
جانباز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، سید علی اکبر ابراهیمی جانباز 70 درصد دوران هشت ساله دفاع مقدس از اهالی شهرستان اراک است که در دوران جنگ از چهار ناحیه مجروح شده و 65 بار مورد عمل جراحی قرار گرفته‌ است.

 

جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس درباره چگونگی مجروحیتش می‌گوید: اولین باری که رفتم جبهه 13 ساله بودم و چون سنم قانونی نبود شناسه‌ام را دست‌کاری کردم و به این طریق با اعزام من به جبهه موافقت کردند و برای اولین بار به جبهه رفتم. طی مدتی که جبهه بودم 4 بار مجروح شده و مرتبه سوم مجروحیتم منجر به شهادتم شد که 48 ساعت نیز جزو شهدای سردخانه بودم که به هوش آمدم و دوباره به خط مقدم جبهه رفتم.


ابراهیمی بیان داشت: طی دوران حضورم در جببه بارها از نواحی مختلف مجروح شدم و هر دفعه پس از طی دوران نقاهت مجدداً به جبهه بازگشتم. بار چهارم که رفتم جبهه حدود هشت ماه از مجروحیت اخرم می‌گذشت که با چند نفر از همرزمان برای شناسایی وارد خاک عراق شدیم.


وی گفت: زمانی که بر می‌گشتیم شناسایی شدیم و عراقی‌ها با خمپاره ما را زیر آتش گرفتند و وقتی که وارد کمین شدیم یک خمپاره شصت خورد زیر پای راست من و باعث شد پای راستم قطع شود وعلاوه بر آن بر اثر اصابت این خمپاره تمام نقاط بدنم ترکش خورد و پای چپم از چندجا شکست و پوست صورتم سوخت و این باعث شد که دوباره به عقب برگشتم و برای درمان به خرمشهر اعزام شدم.


جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس افزود: بعد از آن مدتی در خرمشهر بستری بودم و مورد چند عمل جراحی قرار گرفتم و پس از آن بنده را برای ادامه درمان به شیراز اعزام کردند و در بیمارستان شیراز شش ترکش از چشم راستم و چهار ترکش نیز از چشم چپم بیرون آوردند. دندان‌هایم همه ریخته بود، سه عدد شیلنگ در گردنم برای نفس کشیدن و غذا خوردن گذاشته بودند و چندین بار هم عمل جراحی شدم و بعد از شیراز به تهران اعزامم کردند که حدود 6 ماه نیز بیمارستان تهران بستری بودم.


ابراهیمی اظهار داشت: چون آن زمان تحریم‌های پزشکی به مراتب بیشتر از امروز بود خیلی از وسایل و تجهیزات درمانی که من نیاز داشتم ایران وجود نداشت و بسیاری از داروهای مورد نیازم را به سختی تهیه می‌کردند بنابراین برای ادامه درمان به خارج از کشور اعزام شدم.


وی در ادامه گفت: حدود دو سال در بیمارستان آلمان تحت درمان بودم و مورد عمل جراحی قرار گرفتم و دوباره از آلمان به کشورهای دیگر نیز برای ادامه درمان اعزام شدم و در مجموع 65 بار مورد عمل جراحی قرار گرفتم که 38 بار در آلمان و دوبار در فرانسه و لوکزامبورگ و و مابقی نیز در ایران بود.


جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس بیان داشت: بنده از همان دوران کودکی عشق و علاقه خاصی به ولایت داشتم و عقش ولایت و رهبری در ذاتم بود و علاوه برآن همیشه علاقه خاصی به جامعه روحانیت بویژه حضرت امام(ره) داشتم. دوران انقلاب و جنگ عشق و عاشقی یک معنای دیگری داشت ومردم بویژه جوانان و نوجوانان شکل دیگری عاشق ولایت و رهبری بودند.


ابراهیمی در ادامه با اشاره به لزوم انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی به نسل جوان به صورت چهره به چهره گفت: قطعاً بیان خاطرات دوران جنگ و واقعیت‌های آن دوران از زبان خود رزمندگان و افرادی که در آن دوران وجود داشته‌اند نقش و اثر بیشتری در بین نسل جوان و نوجوان در درک آن دوران و حفظ و صیانت از ارزش‌های جنگ و دفاع مقدس خواهد داشت.


جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس استفاده از ظرفیت‌های در دسترس از قبیل مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور و حضور جوانان و نوجوانان در این مناطق و همچنین ارائه آموزش‌های نظامی به آنان نیز می‌تواند در راستای انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی به نسل جوان اثرگذار باشد؛ چرا که جوانان باید از دوران نوجوانی آموزش نظامی دیده و هر لحظه آماده دفاع از کشور و ادامه دهنده مسیر انقلاب اسلامی باشند.


این جانباز دوران دفاع مقدس در ادامه سخنان خویش با اشاره به جایگاه ایثارگران و جانبازان در جامعه خواستار توجه بیشتر مسئولان به این قشر از جامعه شد و گفت: جایگاه جانبازان در جامعه مطلوب است؛ ولیکن برخی از جانبازان امروزه مورد فراموشی و بی‌مهری قرار گرفتند و لازم است تا مسئولان توجه بیشتری به این قشر از جامعه نیز داشته باشند؛ چرا که بنیاد شهید به تنهایی قادر به خدمت رسانی به خانواده شهدا و جانبازان نیست و باید تمام مسئولان دست به دست هم دهند.


وی با بیان اینکه جانبازان نیز به نوعی زندگی و سلامت خود را وقف انقلاب و جامعه اسلامی کردند با اشاره به سنت حسنه وقف اظهار کرد: اعضا و جوارح انسان امانتی است در دست انسان‌ها که باید روزی به صاحب اصلیش برگردانده شود و در واقع می‌توان گفت که وقف و انفاق در راه خدا تنها در انفاق مال و سرمایه خلاصه نمی‌شود و می‌تواند جلوه‌های دیگری نیز داشته باشد. مانند جانبازان ما که با اهدای اعضای بدن خود در راستای دفاع از کشور واقف شدند.

 

ابراهیمی در ادامه با اشاره به نقش جانبازان در ترویج سنت وقف از اجرای طرح اوراق وقفی به منظور حمایت از بیماران سرطانی نیز ابراز خرسندی کرد و گفت: جانبازان به نوبه خود می‌توانند در ترویج این سنت حسنه درجامعه اثرگذار باشند. /842/ت301/س

ارسال نظرات