۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۲۶۲۷۹۰
معاون تهذیب مدرسه طالبیه تبریز:

صحیفه سجادیه بیان معارف دینی در قالب دعا است

خبرگزاری رسا ـ‌ حجت الاسلام اصل نژاد گفت: ائمه اطهار(ع) متناسب با زمان خود از سوی خداوند متعال مأمور به امری شده اند و حضرت امام سجاد(ع) مأمور به تبلیغ دین در عرصه مناجات و دعا بودند.
ولادت حضرت ابوالفضل العباس(ع)

سید ودود اصلی نژاد معاون تهذیب مدرسه طالبیه تبریز در گفت‌ؤگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، ضمن عرض تبریک اعیاد شعبانیه به ویژه میلاد با سعادت امام سجاد(ع) و حضرت ابوالفضل العباس، گفت: ائمه اطهار متناسب با زمان خود از سوی خداوند متعال مامور به امری شده اند و حضرت امام سجاد(ع) مامور به تبلیغ دین در عرصه مناجات و دعا بودند.


وی با اشاره به شرایط زمانه امام سجاد(ع) افزود: صحیفه‌ سجادیه در قالب دعا و نیایش است، ولی شامل بسیاری از حقایق علوم و معارف اسلامی و عرفانی می باشد، حضرت بسیار از قوانین و احکام شرعی و مسائل حساس سیاسی، اجتماعی، تربیتی و اخلاقی را در این کتاب در شکل و قالب دعا بیان فرموده است.


معاون تهذیب مدرسه طالبیه در بخش دیگری از سخنان خود به سیمای حضرت عباس(ع) در کلام امام سجاد پرداخت و بیان داشت: امام سجاد(ع) می فرماید: «رَحِمَ اللَّهُ عَمِىَّ الْعَبَّاسَ فَلَقَدْ آثَرَ وأَبْلی وفَدی أَخاهُ بِنَفْسِهِ حَتَّی قُطِعَتْ یَداهُ» خداوند عمویم عباس را رحمت کند که ایثار و فداکاری نمود و خود را به رنج و سختی فکند و در راه برادرش جانبازی کرد، تا آن‌که دست‌هایش از پیکر جدا شد.


وی اذعان داشت: بنابراین نخستین مقام حضرت عباس جانبازی است و به این جهت است که روز ولادت ایشان را روز جانباز نام گذاری کرده اند.


حجت الاسلام اصل نژاد ابراز داشت: امام(ع) در ادامه می فرمایند که خداوند به جای آن دو دست مبارک ایشان دو بال به وی عنایت فرمود که در بهشت همراه فرشتگان پرواز کند؛ همان طور که برای جعفر طیار قرار داد.

 

وی تصریح کرد: خداوند مقام حضرت عباس را چنان رفیع قرار داده است که به جایگاه ایشان تمامی شهدا تا روز قیامت غبطه خواهند خورد امام سجاد(ع) در ادامه روایت بدان اشاره دارد: «وَإنَّ لِلْعَبّاسِ عِنْدَ اللَّهِ تَبارَکَ وَتَعالی مَنْزِلَةٌ یَغبِطَهُ بِها جَمیعَ الشُّهدَاءِ یَوْمَ القِیامَه».


حجت الاسلام اصل نژاد خاطرنشان کرد: حضرت عباس(ع) بصیر و آگاه بود و ایمانی استوار داشت چنانچه  امام صادق(ع) می فرماید که عموی ما عباس(ع) دیده‌ای تیزبین و ایمانی استوار داشت. همراه حسین(ع) جهاد کرد و از امتحان سرافراز بیرون شد و سرانجام به شهادت رسید./853/ت302/ب4

ارسال نظرات